12/01/2018 14:15 68

Мінус «Челсі» та «Мілан». Куди йде Адідас?

Схоже, ринок технічних спонсорів втрачає одного зі своїх титанів.

Німецька Бундесліга, французька Ліга 1 і УЄФА. «Шальке», «Байєр», «Мілан», «Реал Сосьєдад», «Бетіс», «Марсель», «Челсі» і (за чутками) «Динамо» К. З усіма цими турнірами та клубами прощається один із найвідоміших футбольних брендів, Адідас (Adidas), який прославився в останні кілька десятків років не в останню чергу завдяки виробництву форми.

Не всі контракти підходять до кінця у 2018-му. Наприклад, у випадку з «Бетісом» угода була підписана до 2020-го, а з «Міланом» розрахована до 2023-го, однак це не зупинило сторони на шляху до їх дострокового розірвання. Але якщо команди – це лише окремі острівці на планеті брендів одягу, то куди болючіше по Адідасу вдарить розрив відносин із УЄФА: співробітництво тривало більше п'яти десятків років. Останнім часом «смугасті» постачали форму для суддів на турніри під егідою європейського футбольного союзу, м'ячі, а також екіпіровку «карликовим» збірним, яким не так легко було знайти спонсорів.

При цьому, варто додати, Адідас не покидає футбол. Так, компанія продовжує залишатися спонсором «Манчестер Юнайтед», за яким «дияволи» отримують 85 млн. євро щорічно (другий по сумі контракт у футболі). Також, поки з Адідасом ФІФА, «Баварія», «Ювентус» і «Реал». З мадридцями німецький бренд контракт навіть планує продовжити, а з МЛС вже продовжив. Нагадаємо, що за океаном Адідас постачає всім клубам вищого дивізіону країни не тільки форму, але і тренувальний одяг, манішки, м'ячі та навіть взуття.

Трохи пролити світло на зміну стратегії Адідаса допоміг баскетболіст Джон Уолл, який на початку 2018-го оголосив про повернення до сім'ї Адідаса: «Багато з тих хлопців, які раніше працювали там, були звільнені. Тепер це абсолютно нова команда».

Очевидно, що «нова команда» принесе новий напрямок, в якому буде менше футболу, але, можливо, більше культових для американців баскетболу, хокею і гольфу. Так, крім Уолла «на контракті» з Адідасом залишається НХЛ, звідки «адіки» витіснили свою ж дочірню компанію, Рібок (Reebok): у «смугастій» формі грають всі клуби НХЛ плюс в ній же відбудеться «Матч зірок 2018». Крім того, тільки в останні кілька місяців контракти з Адідасом підписали зоряні баскетболісти Зак ЛаВін та вже згадуваний Джон Уолл, була жорстка сутичка за Янніса Адетокунбо, яка виявилася програна Найкі (Nike). У 2016-му Адідас зробив латвійського бігмена Крістапса Порзингіса європейцем з найбільшим взуттєвим контрактом у НБА.

Нагадаємо, що в Україні в Адідасі крім «Динамо» виступає також «Ворскла». До літа 2016-го німецький бренд «одягав» шість із шістнадцяти клубів УПЛ, проте потім практично згорнув свою діяльність. Не в останню чергу цьому сприяли самі клуби: три з цих шести («Говерла», «Металіст», «Металург» З) вже припинили існування. Подейкують, що така пасивність на ринку пов'язана з іміджевою складовою: Адідас бачить себе в сегменті преміум-брендів, з чим український футбольний чемпіонат не дуже асоціюється у потенційних покупців.

Активний відхід Адідаса навряд чи принесе нові імена на ринок технічних спонсорів як мінімум європейських футбольних клубів. Однак, принаймні, допоможе закріпитися на ринку компаніям «другого ешелону». Так, Умбро (Umbro) замінить німців у «Н'юеллз Олд Бойзі», Макрон (Macron) – у «Реал Сосьєдаді», «Мілан» домовився із Пумою (Puma), а УЄФА м'ячі буде поставляти Молтен (Molten).

Читайте першими новини про світовий футбол на каналі 1927 у Telegram
Loading...
Для того, щоб залишати коментарі, потрібно увійти на сайт або зареєструватися
| Реєстрація
Показати більше