«Легше дивитись піратські трансляції, ніж платити 3 євро на місяць», – Вацко про відсутність маркетингу в УПЛ

Футбол України 29 Грудня, 19:22
Відомий український журналіст і коментатор Віктор Вацко пояснив, чому в українському футболі не працюють маркетингові правила.

«В Шахтарі він є, у Карпат хороша маркетингова служба. Це мабуть єдине, що з хорошого залишилось у цьому клубі. З чого складаються прибутки в футболі? Основа – прибутки від телебачення. В нас які прибутки? Не дуже. Далі – квитки. А в нас дешевше безкоштовно пускати людей. Маркетингова діяльність також не працює – футболки, сувенірку, хот-доги на стадіоні купують не дуже – дорого. Жоден з цих чинників не працює.

Клуби або не вміють, або не вмотивовані цим займатися, бо не бачать сенсу. Бо витрачені зусилля не отримають адекватної віддачі. Не можу стверджувати напевне, але так мені здається. От я питаю в Суркіса, чому нема спонсора на футболці. А він відповідає: «Тому що дають копійки. А нащо мені ті копійки?». Не можна сказати категорично, що це провина клубів. Це данність нашого існування.

Давай візьмемо такий момент, як платне телебачення. Я влітку придбав піврічну підписку на футбольний пакет oll.tv. Заплатив щось близько 400 гривень. 15 євро за півроку футбольного контенту – це копійки. Але більшість не погоджується і на це. Ми ж самі дивимося піратські стріми на халяву. А потім стібемось, що права на телетрансляції нашого чемпіонату коштують найдешевше в Європі.

Ми ж не думаємо, що каналу «Футбол», щоб купити трансляцію на права чемпіонатів і єврокубкових турнірів, чи матчів збірних, потрібно заплатити гроші. Ліга чемпіонів коштує умовно 10 мільйонів євро. Це лише один турнір. А футбольний телевізійний пакет на місяць коштує 3 євро. У нього входять кілька турнірів. І люди не хочуть за це платити. Легше дивитись піратські трансляції чи підключити крадені пакети «Матч ТВ».

Одна з найбільших проблем, на мій погляд, – у каналів «Футбол» навіть близько немає конкурентів. Конкуренція породжує якість, а ніхто не наважується влізти в наш телевізійний ринок. Сюди не заходить ні один нормальний європейський мовник. Не в останню чергу тому, що у нас піратська країна. Для чого купувати легально, якщо можна вкрасти, не понісши за це покарання? Ось Megogo зайшло, купило всі чемпіонати, а що робити далі? Продали субліцензію «Футболам». Для чого ці канали Ахметову? Єдине пояснення для мене – він любить футбол більше, ніж свої гроші», – розповів Вацко в інтерв’ю виданню

Tribuna

.