«Це не Франція обіграла Бразилію у фіналі чемпіонату світу, це аdidas переміг Nike», – культова цитата з книги Фредеріка Бегбедера «99 франків» про фінал мундіалю-1998 вже давно стала крилатою, давши офіційний відлік битві брендів за гаманці футбольних уболівальників.
Через 24 роки напередодні чемпіонату світу в Катарі можна констатувати, що Nike не лише взяв реванш, а й зумів залишити конкурентів далеко позаду. Принаймні в екіпіруванні американського бренду в Катарі зіграють майже половина учасників ЧС – 14 збірних.
Це майже в два з половиною рази більше, ніж у adidas та Рuma, які «взяли» під крило по шість збірних. Ще шість брендів буде представлено на турнірі однією командою. Серед них – і одна досить екзотична компанія: іранський бренд Majid, раніше відомий як Merooj, створений колишнім фізіотерапевтом збірної Ірану, який довгий час навчався та працював у США. У формі цього виробника виступатиме збірна Ірану.
А технічний спонсор збірної Данії компанія Hummel вирішила зробити емблему датської футбольної спілки і логотип компанії будуть одного тону з формою і практично непомітні. Це подвійне посилення – подвійне посилання: нагадування про перемогу Данії на Євро-92 і протест проти порушення прав людини в Катарі.
ХТО КОГО ЕКІПІРУВАТИМЕ НА ЧС-2022
Nike: Франція, Катар, Португалія, Бразилія, США, Канада, Нідерланди, Польща, Південна Корея, Хорватія, Англія, Нова Зеландія, Саудівська Аравія
adidas: Німеччина, Іспанія, Бельгія, Аргентина, Уельс, Японія, Мексика
Рuma: Уругвай, Швейцарія, Сербія, Сенегал, Марокко, Гана
New Balance: Коста-Рика
Marathon: Еквадор
Majid: Іран
Kappa: Туніс
Hummel: Данія
Le Coq Sportif: Камерун