НАБУ та САП заявили про викриття групи, яка заволоділа майном Міжнародного аеропорту Одеса вартістю 118 млн грн та доходом від його діяльності протягом 2012–2022 років у розмірі понад 2,5 млрд грн, повідомляють прес-служби НАБУ та САП.
Про підозру повідомили (за даними Української Правди):
двом одеським бізнесменам-співорганізаторам схеми, йдеться про Бориса Кауфмана та Олександра Боруховича (Грановського), власників одеського Чорноморці
колишньому меру Одеси, підозру отримав Олексій Костусєв
колишньому в.о. заступника мера Одеси, йдеться про Анатолія Орловського
директору ТОВ, йдеться про директора ТОВ Одеса аеропорт девелопмент Олексія Кочанова
Вирішується питання про обрання підозрюваним запобіжного заходу.
За даними слідства, у 2011 році два відомих одеських бізнесмена організували схему заволодіння майном аеропорту Одеса – для цього зареєстрували ТОВ, яке мало заснувати спільне товариство з Одеською міською радою (ОМР) з розподілом часткою 75% та 25% відповідно, з метою отримання в власність та подальшу приватизацію майнового комплексу аеропорту вартістю близько 118 млн грн.
Отримання згоди депутатів ОМР на створення товариства забезпечив тодішній міський голова, розповівши про нібито плани співзасновника інвестувати у розвиток аеропорту. Крім того, чиновник здійснив службову фальсифікацію, що надавало підконтрольному ТОВ право утворювати спільне з ОМР товариство в обхід конкурсу.
Важливо, що отримане у спільне користування майно аеропорту не підлягало приватизації, оскільки мало загальнодержавне значення, забезпечувало виконання функцій прикордонного та митного контролю. Більше того, 535 одиниць основних засобів із 2488 переданих були аеродромними об'єктами, які забезпечували безпеку польотів і не могли бути відчуженими в принципі, – йдеться у повідомленні НАБУ.
За договором інвестори зобов'язувалися внести статутний капітал у розмірі 355 млн грн, побудувати новий термінал та злітно-посадкову смугу. Але більшість внесених коштів через дії учасників схеми стала предметом застави і була заблокована банком, тобто не підлягала використанню. Новий термінал збудували за кредит, взятий під заставу майнового комплексу аеропорту, а злітно-посадкову смугу не починали будувати взагалі, наголошують у НАБУ.
У НАБУ додають, що в результаті реалізації схеми її учасники заволоділи майном аеропорту на суму 118 млн грн та доходами від його діяльності у сумі понад 2,5 млрд грн.