На кожен тур, починаючи з п’ятниці і до понеділка, затверджені три слоти початку матчів – 13:00, 15:30, 18:00. Перша трансляція запланована на 23 лютого о 15.30, коли другу частину чемпіонату відкриють ЛНЗ та Кривбас.
Керівник Української Премʼєр-ліги Євген Дикий поділився своїми думками, та очікуваннями від нового проекту.
– Пане Євгене, майже щороку у нас виникає розмова про єдиний пул, але потім щось іде не так. Яка зараз ситуація? Чи зроблені кроки, щоб уникнути попередніх помилок?
– На сьогоднішній день я хотів би подякувати тим 13 клубам Української Прем’єр-ліги, які все ж таки зробили великий, історичний крок до об’єднання в єдиний телепул. Тепер нам залишилося зробити ще один маленький, але важкий крок, щоб нарешті об’єднати усі 16 клубів. Щоб у нас, нарешті, був єдиний продукт.
Минулого разу, коли відкривали попередній тендер, ми знаходилися в іншій ситуації, адже на той момент, у нас було трохи інше законодавство. На той час усі права належали УАФ, яка делегувала їх УПЛ. Деякі клуби з цим не погоджувалися, тому були внесені певні зміни до закону України про фізичну культуру. У підсумку всі права перейшли клубам.
Тепер для того, щоб об’єднатися в єдиний пул, нам потрібно було домовлятися з кожним клубом окремо. Шукати ті моменти та переваги, які б влаштовували всі без винятку команди.
– Три клуби – Динамо, Дніпро-1, Зоря – які поки що не приєдналися до єдиного пулу, підтримують вашу ідею?
– В принципі так. Ми зустрічалися з керівництвом цих клубів, і у нас є позитивні сигнали, що вони долучаться до тих тринадцяти, які у нас вже є. Думаю, що це відбудеться найближчим часом.
– Ваш головний аргумент для цих трьох команд?
– Одна з головна задач УПЛ – це заробляння грошей для клубів. Тому головним аргументом є те, що, лише об’єднавшись, ми можемо заробляти більше коштів. Адже, коли ти приходиш до одного чи іншого партнера/спонсора, то всім цікавий цілісний продукт. Тоді вони готові розглядати співпрацю та сплачувати більше коштів. А якщо той чи інший клуб вилучений з цього процесу, то, відповідно, коштів пропонують менше. А ще кожен клуб має різну кількість прихильників, і тому компанії оцінюють деякі клуби по-різному.
– Однак питання з повним пулом поки що залишається відкритим?
– Так, на сьогоднішній день ми не можемо сказати що у нас є повний телепул. Єдиним він може вважатися тоді, коли долучаться всі учасники УПЛ – 16 клубів. Але зараз у нас є підтвердження від 13 клубів, що вони разом із нами на цьому шляху.
«Транслювати матчі будемо за кошти, надані нашими європейськими партнерами»
– 23 лютого стартує перший матч на УПЛ-ТВ, що очікує вболівальників?
– Матч ЛНЗ – Кривбас стартує о 15:30. Вже о 14:15 свою роботу розпочне студія, де фахівці футболу нададуть прев’ю до матчу, який згодом будуть дивитися вболівальники. Після закінчення матчу також буде післяматчева студія, яка підіб’є підсумок поєдинку, який щойно закінчився.
Наступні матчі, які відбуватимуться у суботу та понеділок, матимуть такий самий формат.
– Чи є у вас інформація, які матчі будть проходити з глядачами?
– На сьогоднішній момент це питання узгоджується з клубами. За нашою інформацією, усі вони хочуть долучати вболівальників для перегляду матчів безпосередньо на стадіоні.
– Вже є список затверджених людей, які будуть працювати коментаторами на УПЛ ТБ? Якщо є, хто буде коментувати перший матч?
– На даний момент ця інформація поки що недоступна. Сподіваюсь, найближчим часом ця інформація буде розповсюджена.
– У першій частині чемпіонату клуби самі платили за організацію трансляції матчів. Зараз як?
– В осінній частині трансляція матчів відбувалася за кошти клубів. Ми знайшли спосіб, як зняти цей тягар із клубів. Зараз клуби платити не будуть. УПЛ буде покривати всі видатки самостійно в тому числі за рахунок коштів, залучених від спонсорів та партнерів, і допомоги від європейських ліг.
«Один матч УПЛ в середньому коштує 9 тисяч доларів»
– Скільки коштує трансляція одного матчу?
– Один матч УПЛ в середньому коштує приблизно 9 тисяч доларів з ПДВ за курсом НБУ. Але на остаточний рахунок впливають ще й витрати на логістику. Тут треба враховувати де, в якому регіоні відбувається матч. Витрати на переїзд ПТС, знімальної групи, чи залишаться вони на ніч. Якщо так, то треба орендувати готель, також потрібно враховувати витрати на пальне тощо. Все це впливає на остаточну вартість.
– А яка кількість переглядів матчів чемпіонату України? У вас є такі цифри?
– У середньому вона становить 300-350 тисяч. Якщо це топ-матч, перегляд може сягати більше 500 тисяч. Щодо мінімуму, то це в районі 60-70 тисяч (
ці цифри під час нашої розмови озвучив комерційний директор УПЛ Максим Радченко
, – прим. О.П.).– Ваша думка, коли ми вийдемо на самоокупність?
– При тій моделі, яку впроваджуємо, вже наступного сезону навіть вийдемо у прибуток.
– Якщо у нас буде єдиний телевізійний пул із 16 клубів, скільки вони можуть заробити за сезон?
– Свого часу, формуючи пропозицію на права на трансляції матчів, ми орієнтувалися на семизначну цифру – це щонайменше. Сподіваюся, що ми до цього дійдемо.
– Як будуть розподілятися зароблені кошти між клубами?
– До початку війни у нас було так: 50 відсотків розподілялися рівними частинами, решта – в залежності від зайнятого командою місця. Зараз ця система суттєво не зміниться. Звичайно, якийсь відсоток буде розподілятися рівними частинами, між усіма учасниками змагань. Однак і спортивний показник, від зайнятого місця, також має бути присутнім.