«Може, то я вже старий обмежений дід»: Вацко відреагував на презентацію нової форми київського «Динамо»

Динамо Київ 21 Липня, 21:57
Порівняв із медіафутбольним клубом.

Віктор Вацко у новому випуску «Вацко on air» на своєму YouTube-каналі висловився щодо презентації нової форми київського «Динамо» та порівняв її з презентацією медіафутбольного клубу «PROFAN».

«Я хочу поговорити про один кейс з медіаліги, який буде прив'язаний мною до подій із великого футболу України, яка сталася минулого тижня.



Минулого тижня київське «Динамо» – флагман нашого футболу, гранд нашого футболу, народна команда українського футболу – презентувала нову форму на сезон 2025/26.



Ви знаєте, що презентація нової форми – це те, що завжди інтригує, це те, чого завжди з величезним інтересом чекають вболівальники, і от «Динамо» презентувало цю форму.



В описі йдеться, що це, давайте я процитую краще: «Дизайн натхненним Києвом, його графіті культурою, ритмом вулиць, і багаторічною підтримкою вболівальників».



Ви зараз дивіться на картинку на своїх екранах, дивіться на цю форму, а я продовжу цитувати: «Домашній комплект має чисто білий фон, на якому розгортається абстрактний графічний принт, що нагадує гострі фрагменти, піксель та тіні київських графіті. Текстура передає дух і енергію великого міста та сучасну міську геометрію. Орнамент можна трактувати по-різному, хтось бачить фрагменти, графіті, але ми залишаємо вибір для інтерпретації вболівальникам».



Дуже важливо, щоб ви зараз дивились на цю картинку і пропускали через себе те, що я щойно прочитав, а прочитав я, ще раз повторю, ідею нової форми київського «Динамо».



Далі презентаційний ролик: приїхали на базу, познімали щось там на полі, на тлі якоїсь там сітки за воротами, чи де вона там, чи збоку. Познімали в якомусь манежі, де дали кадри з якихось ретро матчів.



Ну дивіться, я не хочу критикувати творчу складову, я просто скажу, що ми такого плану проморолики знімали в 2000–2001 роках на тому старому українському телебаченні, коли навіть близько цифрових технологій не було, а фільми дивились на касетах і магнітофонах VHS.



Далі – от ідея форми. Ну, я не знаю, як у вас, але в мене Київ асоціюється з чим завгодно, але не з графіті культурою.



З іншого боку, дивлячись на ці комплекти (домашньої і виїзної форми «Динамо» Київ), я з чим готовий погодитись – так це з фразою, що орнамент можна трактувати по-різному. Я навіть би додав від себе – дуже по-різному. І щоб фантазія підказала, що це елементи графіті, я думаю, що цю фантазію необхідно дуже-дуже серйозно простимулювати сторонніми засобами.



Ви знаєте, я навіть у чату GPT запитав, з чим, з якими культурними цінностями в нього, в штучного інтелекту, асоціюється місто Київ. Я думаю собі: та х#р його знає – може, то я вже старий обмежений дід, не відстрілюю якихось сучасних віянь, тенденцій. І ви не повірите – але ні слова про графіті культуру від чату GPT. Жодного.



Чисто на мій смак, біла форма «Динамо» – вона мені більше подобається, чесно кажучи. Більше подобається, ніж стара. От просто як біла форма. Проста, звичайна, біла форма. Нічого зайвого. Сила в простоті.



Синя виїзна мені нагадує футболки, в яких великі європейські клуби чи збірні на розминку перед матчами виходять. От там в когось щось залишилось – прислали сюди в Україну. Гуманітарна допомога «Динамо» Київ. І точно ніяких асоціацій із якоюсь ефемерною графіті культурою, як мінімум у мене, і близько не виникає.



А от що виникає – так це стійке враження, що зробили аби зробити. І при цьому наколотили понтів з асоціативним рядом, щоб припіднести власникам клубу те, що зробили аби зробити.



Ну от дивіться, якщо ви вже подаєте цю ідею – графіті культура і так далі – то хоч би презентаційний ролик вже зробили не на базі, а на тлі якогось там графіті в Києві, в столиці України, я не знаю.



Так, ми зараз говоримо про клуб із багатомільйонним доларовим бюджетом, із величезним штатом. А на противагу я поставлю іншу презентацію. Презентацію нової форми іншого київського клубу. Клубу медіаліги, клубу, де все працює на аматорських засадах і на ентузіазмі. І на відміну від «Динамо» Київ, у мене виникає враження, що працює щиро – на фанатизмі і без намагання комусь якось напарити якусь банальну х###ю.



Я маю на увазі зараз київську медіакоманду «PROFAN» і її форму золотого кольору. Просто подивіться ролик. Знаєте, я дивлюсь на цей ролик і бачу, що він знятий недорого, але він знятий від душі. Він знятий не на в######ь і щоб не дай Боже потурбувати видатних зірок топового європейського чемпіонату, які у єврокубках стартують разом з Гібралтаром, Андоррою і Мальтою.



Ролик знятий з ідеєю. Форма зроблена з ідеєю. Ідея ця на цій формі помітна! Я на форму дивлюсь, на подачу дивлюсь – ще раз повторюсь – я бачу ідею, яка показує, що команда дійсно з міста Київ, яка показує, що команда знає собі ціну. Ціну собі і своїм амбіціям, і яка доносить все це через форму – промовисто доносить.



В чат GPT заходити не потрібно і сливу заливати не потрібно, щоб фантазюха включилась. Тут все зрозуміло. Все просто, якісно, тверезо і стильно.



Могли ж також намалювати якийсь там рандомний візерунок і сказати, що це відсилання до мистецтва елітного рівня, до сюрреалізму Пабло Пікассо. Але глобально, як там «Динамо» це подало: «Але ми залишаємо вибір для інтерпретації вболівальникам». Дивіться і фантазуйте.



Ось це – найгеніальніша фраза з ідеології київського «Динамо»: «Ми залишаємо вибір для інтерпретації вболівальникам», – сказав Вацко.