Директор динамівської академії Олександр Іщенко про нового старшого тренера академічних груп з Іспанії Альберто Босхе і новаціях пов'язаних з його призначенням
.- За рішенням головного тренера «Динамо» Альберто призначений старшим тренером двох академічних груп хлопців 1998-го і 1999-го років народження. Цілі і завдання зрозумілі - слідувати єдиними принципами навчально-тренувального процесу, організація і проведення ігор і вимоги до футболістів, близькі до тих, які існують в першій команді. Зі свого боку постараюся зробити все, щоб співпраця Альберто з тренерами згаданих академічних груп, яких вважаю дуже перспективними, принесло взаємну користь, плюс, і футболісти почерпнуть багато нового.
Звичайно, Альберто потрібно ще чимало часу, щоб вивчити потенціал гравців. Поки він просто придивляється до футболістів, а вже після третьої-четвертої гри, він зможе більш ґрунтовно викласти своє бачення і порадити, на якій позиції краще використовувати того чи іншого футболіста, щоб він проявив себе найбільш якісно.
Ми бачимо в ньому соратника, союзника, який може внести елемент новизни в організацію і проведення тренувального процесу, і вимоги до гравців. Адже слід визнати, сприйняття зарубіжних тренерів футболістами трохи інше, ніж наших.
- Як динамівські тренери будуть його сприймати, враховуючи, що Босх молодший за віком і не має такого досвіду і досягнень, як вони?
- Якщо тренер вважає, що він усього досяг, йому слід свисток із секундоміром вішати на цвях або в сервант, і дивитися на них з ностальгією. Вважаю, для молодих тренерів є великий позитивний момент у тому, що вони зможуть порівняти ту систему підготовки, яка була в нашій академії протягом останніх двох років, з тією, яку пропонує Альберто.
За великим рахунком, вона в нього побудована по блоках, як і у нас, і спрямованість багато в чому збігається з нашою. Швидкий перехід від оборони до атаки, пресинг, стандартні положення... все це для нас не нове, ми працювали над цим і раніше. Зараз просто трохи інший зміст і бачення. Якщо ми б, наприклад, працювали над розвитком швидкісно-силових якостей, то Альберто пропонує робити це з м'ячем. Той же човниковий біг можна завершувати ударом по воротах - ось вам і буде нова концепція, за якої будуть кращими переносимість вправ і емоційний фон. При цьому, крім швидкісно-силових якостей будуть ще розвиватися і спеціальні якості, адже на тлі втоми необхідно пробити по воротах. У грі такий момент може бути один, і його необхідно реалізувати.
Робота тренера - творча, ми повинні відчувати і знати, що ніщо не стоїть на місці. І якщо сьогодні всі говорять про те, що у Моуріньо всі вправи на розвиток фізичних якостей прив'язані до м'яча, то це елементарно виконати і у нас. Немає нічого складного в тому, щоб, наприклад, перед стрибком через бар'єри і ривком на 30 метрів, які ми робили по 10 в серії, обігратися м'ячем внизу, а в кінці пробити в маленькі ворота. Ось вам виховання спеціальної швидкісно-силової витривалості - і все з м'ячем. Для того, щоб не відставати від сучасних вимог ми і проводили тренерські наради, наставники вчилися в центрі ліцензування, спочатку я їх змушував, а тепер вони й самі з цікавістю дивляться відео, ігри не тільки з точки зору вболівальника, а й тренера-практика.