У п’ятницю 14 липня об 9.00 стартував спеціальний форум, організований Українською Прем’єр-Лігою, – Football Experience Exchange (Обмін футбольним досвідом). Метою Форуму є створення платформи для спортивних організацій з країн Східної Європи та Азії, яка надаватиме можливість відкрити діалог між учасниками та обговорити найактуальніші проблеми, що стоять перед організаціями з даного регіону, а також трендові тематики світу футболу. У Форумі беруть участь спортивні організації (Асоціації, Ліги), клуби, представники ЗМІ.
У третій – заключній у п’ятницю – частині Форуму виступали різні шановані у світі футболу люди, й загалом ця частина характеризувалась обговоренням широкого спектра тем, так чи інакше пов’язаних зі сферою цифрових технологій (digital).
Найбільшу увагу слухачів викликала презентація Маттео Камподоніко – Генерального директора та Засновника компанії Wyscout. Ця шанована в усьому світі компанія займається максимально детальним висвітленням статистики футболу – в кожному матчі фахівці Wyscout аналізують усе, що можна проаналізувати, якнайдетальніше вислідковуючи як перебіг самого матчу, так і дії футболістів-учасників. Wyscout – це така-собі вершина цифрових технологій у сучасній спортивній статистиці. Маттео Камподоніко почав із того, що зауважив: не можна сліпо копіювати чужий досвід, навіть якщо він дуже успішний; треба аналізувати все, що робиться довкола, відтак на основі проаналізованого вибудовувати власну концепцію розвитку. В цьому, на думку Маттео Камподоніко, основна проблема футболу (і Асоціацій, і Ліг, і клубів) Східної та Центральної Європи – відсутність чіткої стратегії, системності в усіх проявах бізнесу (зокрема, трансферної кампанії). Розвиваючи тему трансферів, Маттео Камподоніко розповів присутнім, що «Сьогодні у світі футболу є лиш одна Ліга – американська MLS, – яка встановила в сегменті трансферів чітку й прозору систему; до цього досвіду треба прагнути всім».
Цікавим був і виступ Ярослава Заграйчука – керівника проекту Belanov Football League (BFL). BFL – це об’єднання понад трьох десятків команд, які представляють аматорський футбол. За словами Ярослава Заграйчука, основа існування BFL – комунікація між людьми, футболістами, які пропагують масовий футбол, об’єднуючись за спільними інтересами через соціальні мережі.
Тему соціальних мереж, або ширше – Інтернету розвинула Марина Веселовська – менеджер розвитку продукту компанії WHIRL Software. Ключовою в її виступі була тема реклами, точніше, таргетованої реклами. Марина Веселовська «розкрила секрети» присутнім, як рекламні компанії можуть через соціальні мережі відстежувати й знаходити нових потенційних клієнтів. Простий приклад – придбання квитка на стадіон онлайн через непрямий захід із будь-якої соцмережі: якщо правильно організувати процес, людині, яка бодай раз придбала квиток таким способом, надалі постійно надходитиме інформація, так чи інакше пов’язана з футболом і відвідинами стадіонів.
Завтра Форум FEX – Обмін футбольним досвідом, продовжить роботу.
На фото – Маттео Камподоніко.