Раніше київське «Динамо» опублікувало відкритий лист до президентів ФФУ й УПЛ, в якому звинуватило організаторів матчу за Суперкубок України в Одесі у низькому рівні забезпечення безпеки.
Відповідь УПЛ на відкритий лист ФК «Динамо»
В першу чергу УПЛ висловлює повагу ФК «Динамо» Київ за вагомий внесок у розвиток футболу в Україні.
Безпека глядачів, футболістів команд, офіційних осіб і делегацій – безумовно один із основних аспектів під час проведення футбольних матчів.
Нажаль, в останнім часом на стадіонах України спостерігається тенденція чисельних порушень правил поведінки фан-угрупуваннями ФК «Динамо» Київ, як у матчах національного чемпіонату так і міжнародних змагань під егідою УЄФА (яскравий приклад – матч із «Челсі»), що негативно впливає на комфортне перебування на стадіоні глядачів, відвідуваність, фінансову складову клубу та інше.
ФК «Динамо» Київ лише за минулий чемпіонат, за рішеннями КДК ФФУ, сплатив штрафи на суму понад мільйон гривень, а матч 1-го туру ЧУ сезону 2017/18 «Динамо» Київ - «Чорноморець» Одеса пройшов за порожніх трибун. КДК ФФУ та УЄФА неодноразово застосовували до ФК «Динамо» Київ дисциплінарні санкції у вигляді штрафів, закриття секторів та проведення матчів без глядачів за неналежну поведінку вболівальників, у тому числі пов’язану з проявами расизму, неонацизму та інших проявів дискримінації.
Вказане свідчить про повну відсутність порозуміння та контакту відповідальних представників ФК «Динамо» Київ зі своїми фан-угрупуваннями.
Виходячи з цього, викликає здивування позиція відповідального за безпеку та роботу з вболівальниками керівника клубу щодо трактування діючих регламентів ФІФА, УЄФА, ФФУ з цього питання.
Більшість інформації, викладеної в зазначеному вище листі, базується на домислах та припущеннях і не відповідає дійсності. Це стосується прибуття представників служби безпеки клубу «Динамо» за дві доби до матчу (автор листа не був присутній на матчі взагалі), організації огляду вболівальників, у тому числі жіночої статі, відсутності камер схову, перевірки документів на входах, скупчення глядачів на вхідних групах, тощо.
На передматчевій нараді будь-якої інформації щодо приїзду вболівальників клубу, запланованих ними акцій, зауважень щодо організації матчу представниками клубу висловлено не було. Організаторами матчу їм було наголошено про безпосередню відповідальність клубу за організацію догляду вболівальників та перевірку документів при входах на фан-сектори клубу.
У листі відсутні будь-які посилання на регламентні норми ФФУ та УПЛ щодо обов’язків клубу по роботі з вболівальниками та відповідальність за їхню поведінку.
Так, відповідно до статті 11 пункт 26 Регламенту УПЛ (стаття 4 Положення про Суперкубок передбачає регулювання усіх питань, пов’язаних із безпекою Регламентом УПЛ) «клуби зобов’язані проводити з уболівальниками відповідну виховну роботу щодо недопущення актів расизму, вандалізму, хуліганської поведінки до, під час та після матчів».
Пунктом 27 статті 11 Регламенту передбачено, що «клуби організовують зустрічі глядачів із гравцями і тренерами футбольних команд, здійснюють інші заходи для налагодження доброзичливих стосунків між членами футбольних клубів, глядачами і обслуговуючим персоналом, залучають їх до здійснення заходів щодо забезпечення дотримання правил поведінки глядачів і правил пожежної безпеки, організовують поїздки на виїзні змагання…».
Пунктом 36.2 Регламенту УПЛ передбачено, що «клуб гостей здійснює реалізацію (продаж) вболівальникам гостьових квитків винятково на підставі наданих ними гостьових списків», що не було зроблено клубом на матчі Суперкубку України.
Щодо відповідальності організаторів матчу, то пункт 7 статті 11 Регламенту УПЛ передбачає що «клуб-господар поля несе відповідальність за дії всіх вболівальників на стадіоні під час матчу, зокрема за пронесення на територію стадіону та використання глядачами будь-яких заборонених предметів. Окрім дій уболівальників команди гостей, зазначених у пункті 25 цієї статті».
Стаття 25 передбачає, що клуб гостей повинен забезпечити супровід своїх вболівальників (які отримали квитки по квоті клубу згідно з пунктом 36 цієї статті) офіцером безпеки та співробітником щодо роботи з вболівальниками клубу (далі – СРВ) на виїзні матчі та нести повну відповідальність за їхні дії.
Статтею 37 передбачено, що «рішення про допуск осіб на гостьовий сектор ухвалюється спільно з офіцером безпеки (та/або СРВ) клубу гостей і в його безпосередній присутності. Огляд цих осіб також здійснюється у присутності офіцера безпеки (та/або СРВ) клубу гостей», про що представники клубів були поінформовані на перед матчевій нараді.
З метою притягнення до відповідальності осіб, що скоїли правопорушення на матчі Суперкубку, пов’язаних з використанням піротехнічних засобів, демонстрацією забороненого банеру з зображенням «кельтського хреста», кидання сторонніх предметів в ігрову зону на фан-секторах «Динамо» просимо ретельно переглянути відеоматеріали, надіслані на адресу клубу, встановити конкретних осіб та вжити заходів, відповідно до пункту 30 статті 11 Регламенту УПЛ, яким за клубом «залишається право самостійно ухвалювати рішення щодо недопущення на стадіон окремих осіб, які раніше порушували правила поведінки та дії яких становили загрозу безпеці та порядку на стадіоні».
Водночас, УПЛ розгляне будь-які пропозиції ФК «Динамо» Київ щодо змін до регламентних норм, дисциплінарних правил та інших документів, що врегульовують питання, пов’язані із організацією роботи з вболівальниками, забезпечення комфорту, безпеки та сервісу глядачів при проведенні футбольних матчів в Україні.
З повагою,
Українська Прем’єр-Ліга