На колесах та валізах: 6 830 км для «Динамо» та лайт-режим «Шахтаря»

Динамо Київ 15 Грудня, 16:02 636
На колесах та валізах: 6 830 км для «Динамо» та лайт-режим «Шахтаря» | 19-27
Сезон—2022-2023 для українських клубів через широкомасштабну війну, розв’язану російськими загарбниками – не просто незвичний і важкий, а насправді естремальний.

Для трьох вітчизняних учасників групового турніру єврокубків – «Шахтаря», «Динамо» та «Дніпра-1», цей сезон, без сумніву, більш складний як мінімум вдвічі.

Але це все слова. Додаткову й досить змістовну інформацію для роздумів про турнірний шлях трьох лідерів УПЛ, можуть дати цифри. Складні математичні підрахунки в даному випадку абсолютно не потрібні. Однак, саме цифри підсилять розуміння філософії Ігора Йовічевича, Мірчі Луческу та Олександра Кучера та роботи, виконаної менеджментом «Шахтаря», «Динамо» і «Дніпра-1».

Зробити такий аналіз підштовхнули пояснення керманичів трьох клубів, які, пояснюючи невдачі на евроарені чи в УПЛ, посилалися на втому через часті переїзди, через гру на чужих стадіонах, через відсутність часу на відновлення та тренувальну роботу.

Кількість матчів

Найбільш часто про труднощі говорили динамівці. «Динамо» в поточному сезоні провело 27 поєдинків, 12 з яких були єврокубковими. Це на п’ять зустрічей більше, ніж у «Дніпра-1» і на вісім (!) ніж у «Шахтаря». Солідний розрив в більш ніж 700 ігрових хвилин, безумовно, дав фору «гірникам», і в більш ніж 450 хвилин – «Дніпру-1».

Щоправда, як і у кожній справі, тут є свої нюанси. «Динамо» задіяло на 5-6 футболістів більше, ніж дніпряни та «Шахтар». А економія сил на протязі більш ніж 270 ігрових хвилин (різниця в три матчі) не допомогла «гірникам» виграти у «Дніпра-1» осінню гонку в УПЛ. І ще один нюанс: поєдинки Ліги чемпіонів не йдуть ні в яке порівняння з матчами Ліги Європи, а тим більше – Ліги конференцій.

На колесах та валізах: 6 830 км для «Динамо» та лайт-режим «Шахтаря» (+ Фото) - изображение 1

Насиченність календаря

Підвищенну увагу тренери (особливо українських клубів) звертають на той факт, що їхнім підопічним доводиться грати в режимі – через два дні на третій, або через три дні на четвертий. Так от, «Динамо» на літньо-осінньому відрізку цього сезону відіграло в три рази більше таких матчів, ніж «Шахтар», а «Дніпро-1» - в чотири (!) рази більше, ніж «гірники»!

І що?.. Дніпрянам це абсолютно не завадило захопити і втримати лідерство в чемпіонаті України, та вийти в плей-оф Ліги конференцій. А от динамівці, серед яких було багато футболістів з солідним досвідом, не виключено, саме через це втратили турнірний темп в УПЛ…

Кілометри та години

Тренерський штаб «Динамо», пояснюючи втрату очок в чемпіонаті України, згадував найбільш часто про те, що команда забагато часу проводить в дорозі, що не дозволяло «біло-синім» відновитися та проводити повноцінний тренувальний процесс.

І справді, «Динамо» за цей період здолало 6 830 км – фактично в 2,5 рази більше, ніж «Шахтар». Є цьому два пояснення: по перше - на відміну від «гірників», які почали грати відразу з групового етапу Ліги чемпіонів, «біло-синім» довелося змагатися в кваліфікації, а це – три «зайві» суперники, та шість «зайвих» матчів; по друге – вочевидь кияни не дуже вдало спланували логістику, змінюючи в Польщі місця базування та проведення матчів.

На колесах та валізах: 6 830 км для «Динамо» та лайт-режим «Шахтаря» (+ Фото) - изображение 2

Локації

«Шахтар» крутився в просторі між Варшавою, де проводив поєдинки Ліги чемпіонів (три гри), Києвом, Львовом та Ужгородом. В найбільш далекій точці від Варшави і місця свого базування (Варшави) – Києві, «гірники» зіграли лише двічі. А от у Львові - 10 матчів і ще один – в Ужгороді (тут довелося зіграти з лідером – «Дніпром-1», 1:2). Наскільки зручні такі маршрути, не складно оцінити кожному – треба просто поглянути на карту.

«Дніпро-1», який для проведення матчів кваліфікації Ліги Європи та поєдинків групового етапу Ліги конференцій вибрав словацьке місто Кошице, і в Україні вдало підібрав собі домашню арену – «Авангард» в Ужгороді, де зіграв вісім матчів плюс три – у Львові, що теж не ускладнювало дніпрянам логістику.

Одну зустріч в УПЛ команда Кучера провела в Минаї (фактично, в тому таки Ужгороді), і лише виїзд на два поєдинки став для «Дніпра-1» екстрімом, як для футболу в умовах війни – це були виїзди в Ковалівку на гру з «Колосом», та в Кривий Ріг на гру з «Кривбасом».

На колесах та валізах: 6 830 км для «Динамо» та лайт-режим «Шахтаря» (+ Фото) - изображение 3

«Динамо», в свою чергу, на евроарені встигло пограти в двох польських містах – Лодзі (кваліфікація Ліги чемпіонів), та в Кракові (Ліга Європи). При цьому, на матчі чемпіонату України «біло-сині» п’ять разів здійснювали вояж з Польщі в Київ, п’ять разів – у Львів, і ще по разу – в Минай та Одессу. З Одесси в рідне місто кияни повернулися 6-го листопада, і тільки після цього припинили намотувати кілометраж і гаяти години в потягах та автобусах.

Зазначимо, що шість(!) останні поєдинки «Динамо» провело в Києві, завдяючи чому команді Луческу вдалося поліпшити турнірне становище. Конкуренти «біло-синіх» навіть на фініші осінньої частини сезону не втратили можливість виграти в стратегії – «Дніпро-1» переніс на весну один матч, а «Шахтар» - два поєдинки. Хто зна, якими складами ці зустрічі будуть зіграні, адже до весни ще далеко…