- У чому основна причина «прольоту» Шевченка повз виконком УЄФА?
- Причина в довірі з боку УЄФА. Андрій Шевченко, мабуть, такою довірою не користується. Звідси й результат.
- Чому, на ваш погляд, ця довіра так сильно впала?
- Там де футбол, особливо у сфері впливу ФІФА та УЄФА, там за останній час з'явилося дуже багато зовнішньої політики. Це збіг обставин останніх десяти років. І ця політика впливає на багато внутрішніх процесів у цих організаціях.
- Сам Шевченко сказав, що в УЄФА його не хочуть бачити через політичні аспекти. Наскільки цей аргумент може бути вагомим з огляду на те, що посада президента УАФ є більшою мірою політичною, з огляду на теперішню ситуацію, в якій перебуває Україна?
- Як би ми не говорили, що спорт поза політикою, такого ніколи не було. Такі ж ситуації відбуваються в тому ж МОК, скрізь. Є моменти, які впливають через деякі моменти, пов'язані з фінансуванням усіх цих організацій, ФІФА, УЄФА, особливо під час вибору господарів світових і європейських чемпіонатів, різних спонсорських ситуацій тощо.
На сьогоднішній момент знакові фігури в УЄФА фінансуються і посилено лобіюються людьми, які не є партнерами для України.
- 15 голосів із 55 - це однозначно для Шевченка й України провал?
- Однозначно. Але річ у тім, що тут кожен претендент на місце у виконкомі повинен мати підтримку. Це - як передвиборча компанія. Мабуть, Шевченко мало приділив уваги спілкуванню з людьми, які мали віддати свій голос. Можливо, він недооцінив цю ситуацію, а можливо, лобіювання інших кандидатів було більш суттєвим, адже цей процес уже давно став публічним, і всі одне одного розуміють. Те, що в цих організаціях процвітають корупційні складові в прямому вигляді, - це ні для кого не секрет, досить згадати тих самих Блаттера, Платіні, які десятиліттями перебували під підозрою, були фігурантами різних судових процесів.
Світовий і європейський футбол загруз у корупції. Заявляти, звичайно, можна багато чого, але потрібні факти. А факти - це коли тебе спіймали за руку. Андрію Шевченку не надали потрібної підтримки, потрібної довіри. Те, що він українець, було одним із чинників, і саме зараз, оскільки деякі організації, які фінансуються протилежною стороною, роблять усе, щоб витіснити наших претендентів, оскільки дві позиції цих сторін несумісні. А дії цих двох організацій - ФІФА та УЄФА, особливо першої - дуже насторожують у світлі тих рішень, які вони готують.
Тому я тут бачу прямий зв'язок із тим, що Андрій Шевченко пролетів на цих виборах. Хоч це і домисли, але я схильний думати, що Шевченко недооцінив усієї цієї ситуації і свою передвиборчу компанію провів пасивно, з негативним результатом.
- Чи можна стверджувати, що він занадто понадіявся на свій авторитет і колишні заслуги?
- Як футболіст, Андрій Шевченко прожив чудову кар'єру, як футбольний тренер дуже добре стартував. А от як функціонер і політичний діяч скрізь зазнав провалів. Причини? Він неправильно оцінює обстановку і дуже пасивно себе поводить у пропагації свого іміджу - позафутбольного або навіть постфутбольного. Що в політиці, що в спортивній політиці, його дії поки що не підтверджують його авторитет.
- Коли його обирали президентом УАФ, у вас не виникали побоювання, що все перераховане вище може зіграти з ним злий жарт?
- Це було рішення, яке ухвалювали поспіхом, і я не беруся стверджувати, правильне воно було чи ні. Це вже час покаже. Поки що він функціонер-початківець, і його імідж у цьому напрямку поки дорівнює нулю.
- Уже за Шевченка Україна відкликала голос Павелка з виконкому УЄФА. Чи не стало це рішення міною уповільненої дії для України і для самого Андрія Миколайовича?
- Вся ситуація з Павелком, із кримінальними переслідуваннями - її мають коментувати компетентні органи. Особисто я не знаю, де правда і де неправда, нехай це вирішують правоохоронні органи, а головне - суди. Особисто я не маю права нічого стверджувати, а пресі можна вірити, можна не вірити. Але на даний момент ми бачимо, що Павелко на всіх фронтах поки що програє ці процеси.
- Проте ЄСПЛ задовольнив скаргу Павелка і зобов'язав виплатити компенсацію за незаконне утримання під вартою.
- Судова влада має бути незалежною, неупередженою - це знає кожен. А те, що в нас постійно виносяться помилкові рішення - це і до ворожки не ходи. Згадати, скільки з приводу людей, які сидять у судах, проводилося різних журналістських розслідувань за тими ж фактами корупції. Природно, нинішня судова влада не викликає максимальної довіри. У підсумку, будь-яке рішення може бути поставлено під сумнів.
- Відомо, що Андрій Шевченко - резидент Британії. Наскільки це може позначатися на якості його роботи? І що краще - самому перебувати всередині структури чи достатньо компетентних і надійних помічників?
- Він легально є резидентом Англії, має друге громадянство Америки, оскільки дружина американка - про це Шевченко сам заявляє, і не приховує цього. Щодо постійного місця роботи в Україні за таких умов - це вирішує регламент самої УАФ. Якщо юридично це все підтверджується, то Шевченко абсолютно законно займається своєю діяльністю. Найголовніше тут - сплата податків, якщо є закон про подвійне оподаткування, то не має бути жодних питань.
Найголовніше в управлінні структурою - поставлена мета і результат. Як це робиться - поза офісом чи всередині офісу - це вже технології. На сьогоднішній день така посада має під собою і політичне забарвлення з огляду на те, що країна перебуває у стані війни. Цей момент дещо не відповідає сподіванням українців, відповідно, є іміджевою складовою функціонера Андрія Шевченка. Бути хорошим футболістом чи тренером - це одна ситуація, а функціонером - зовсім інша. Поки що в цьому моменті Шевченко недопрацьовує. Але все в його руках. Якщо він хоче йти цим шляхом, йому потрібно робити висновки, як це виправити.
- Але одна справа - керувати фірмою, інша справа - цілою національною асоціацією, тим паче, за нинішніх геополітичних умов...
- З огляду на те, що я українець і знаю всю цю систему зсередини, управління нашими організаціями на відстані неможливе. Потрібно перебувати на місці й самостійно контролювати процес. А покладатися на своїх виконавців - загрожує великими наслідками.
Те, що Шевченко недостатньо перебуває на місці, іміджево грає проти нього, юридично - ні. Загалом же нашою асоціацією фактично зараз керує один пан, не буду називати його прізвище, думаю, що всі чудово розуміють, про кого йдеться. Якщо подивитися на всі останні призначення, які відбуваються, то туди скоро зі Львова переїдуть водії, прибиральниці тощо. Усе це, природно, кидає бруд на авторитет цілої організації. Висновки нехай роблять самі українці. Зазначу лише, що громадські організації повинні управлятися суспільством, а не конкретними людьми.
Переходь за посиланням та донать нашим захисникам!