Еволюція форм збірної України: Umbro, Puma, Lotto, Adidas та Joma

Збірна України 12 Вересня, 14:40 19694
Еволюція форм збірної України: Umbro, Puma, Lotto, Adidas та Joma | 19-27
З першого матчу, який відбувся в Ужгороді в 1992 році, збірна України змінила безліч комплектів форм і ряд брендів. Пропонуємо вам згадати якщо не всі, то основні наряди головної команди країни.

1992 рік

У своєму першому матчі проти угорців збірна України вийшла на поле в жовто-синій формі з червоними елементами від британського бренду Umbro. Автор прем'єрного голу «синьо-жовтих» Іван Гецко так відзивався про ту екіпіровку: «Взяв її в руки і подумав, що вона ось-ось розвалиться». До речі, в 1990-ті ходили чутки, що першу форму збірній подарував італійський «Інтер», але тодішній віце-президент ФФУ Анатолій Біденко це спростовує: «У ту пору технічним партнером «Динамо» було Umbro. Знайти в терміновому порядку екіпірувальника для збірної було нереально. Ось ФФУ за посередництва «Динамо» і звернулася за допомогою до Umbro, ті пішли назустріч і надали нам два комплекти форми – домашню і виїзну. Пам'ятаю, я вже був в Ужгороді, і тут дзвонить мені Банніков: «Толя, ця компанія наполягає на розміщенні її рекламних щитів на стадіоні, все-таки трансляція на дві країни буде, а для них це реклама. Роби що хочеш, але щити повинні бути, інакше – скандал». А де я їх візьму за день до гри? Але викрутилися: знайшли місцевих художників, які намалювали ці самі щити з логотипами нашого першого екіпірувальника».

Україна - Угорщина - 1:3



1996 рік

У своєму першому відбірковому турнірі до ЧЄ-1996 збірна України розпочала виступи у формі від Umbro - дещо видозміненій.



Виїзний комплект був взагалі оригінальним:



1997 рік

Замість Umbro в Україну прийшла Puma. Дизайн став симпатичнішим. Але двічі видозмінювався.

Спочатку був таким:




Але згодом «сітка» з рукавів зникла:


2001 рік

У відборі ЧС-2002 також грали у формі від Puma.



2002 рік

Після відбору ЧС-2002 постачати форму Україні почав італійський Lotto. Саме в формі Lotto Україна вперше вийшла на ЧС-2006.

2004 рік

Відбір на ЧС в Німеччині








2006 рік

Вже на ЧС-2006 грали в новому комплекті від Lotto.



2009 рік

З 2009 року в життя нашої збірної увірвався Adidas.

Так виглядав перший варіант форми від німецького бренду.


2010 рік



2012 рік

Наш домашній ЧЄ (багато хто вважає цей варіант форми найвдалішим. У всякому разі, він користувався найбільшим попитом).





У 2014 році наші хлопці почали грати в новому комплекті у відборі до Євро-2016, куди успішно пробилися.





2016 рік

Форму до ЄВРО-2016 презентували 9 березня на НСК «Олімпійський». Екіпіровку для наших футболістів готувала компанія Adidas. Форма виконана в національних кольорах у стилі хенлі, розроблена із застосуванням передових технологій.



Але саме ЄВРО-2016 збірна у цій формі провалила, програвши всі матчі відбору:









З 2017 року взагалі ФФУ вирішила змінити технічного партнера і 17 березня підписала угоду з іспанською компанією Joma, яка пообіцяла розробити єксклюзивну форму для нашої збірної:



І вже 24 березня в матчі проти Хорватії наші гравці зіграли вперше у новій формі і мінімально тоді програла:





На початку вересня 2018 року Національна збірна України презентувала новий комплект форми від технічного спонсора Joma. Цікаво, що крім традиційних жовтих і синіх кольорів, з'явився й третій комплект – білий, причому вже зовсім скоро з
бірна планує використати цей комплект форми у матчі проти збірної Італії.

Нагадаємо, товариський матч збірної України проти Італії відбудеться 10 жовтня у Генуї на стадіоні Луїджі Ферраріс.

У церемонії взяли участь Андрій Лунін, Андрій Пятов, Андрій Ярмоленко, Євген Коноплянка та Роман Яремчук.





Окремо варто відзначити «роздинку» нової форми національної збірної – це наявність на зворотньому боці всіх футболок гасла «Слава Україні».

В новій формі наша збірна вже здобула дві перемоги в новому турнірі Лізі Націй проти Чехії на виїзді (1:2) та вдома проти Словаччини (1:0).

Придбати можна ТУТ.


В останні роки всі збірні України, від першої до юнацької, екіпірує Adidas, який є технічним спонсором ФФУ. Кожен гравець, удостоївшись виклику в збірну, отримує валізу спортивної амуніції, в якій є все: від шкарпеток і шапочок до зимової куртки. Ринкова вартість такого комплекту може доходити до $2-3 тис., але ФФУ не платить ні копійки – все за рахунок спонсора. Правда, гравцям доводиться брати участь у різних презентаціях, які той організовує. Також партнером національної федерації вже багато років є відомий бренд, який спеціалізується на діловому одязі. Так що, крім спортивної форми, гравцям збірної видають також цивільні костюми, сорочки та краватки, в яких їх можна побачити на офіційних заходах, куди в трениках і кросівках вхід заборонений.