Олександр Денисов: «Війна вдвічі знизила інтерес глядачів до футболу»

Футбол України 12 Лютого, 15:30 1574
Олександр Денисов: «Війна вдвічі знизила інтерес глядачів до футболу»   | 19-27
Директор телеканалів «Футбол 1» / «Футбол 2» Олександр Денисов розповів, чому відмовилися від Бундесліги, як війна вплинула на рейтинги і навіщо потрібен єдиний пул.

Директор телеканалів «Футбол 1» / «Футбол 2» Олександр Денисов розповів, чому відмовилися від Бундесліги, як війна вплинула на рейтинги і навіщо потрібен єдиний пул.

Ви задоволені наповненням каналів?

Як кажуть тренери, ми чудово укомплектовані. Для нашого глядача ми зібрали все, що він хоче, і навіть більше. Наприклад, британський Sky Sports не має такого обсягу футбольних ліцензій, як ми.

Раніше про таке можна було тільки мріяти. Хоча тепер наші глядачі вже звикли, що на каналах «Футбол 1» / «Футбол 2» можна подивитися все. Ще шість років тому футбольного телебачення в Україні не було як такого.

Чому відмовилися від німецької Бундесліги?

Якщо взяти денну сітку вихідного дня, то першим номером показу йде українська Прем'єр-ліга. Потім чемпіонат Англії, який є топовим у всьому світі. На жаль, таймслоти цих ліг накладалися на час показу матчів Бундесліги.

Тобто ми володіємо правами на досить великий пакет матчів, а показати можемо тільки п'ятничний вечірній матч, в якому грає, наприклад, «Фрайбург». Глядачів же цікавить «Баварія», дортмундська «Боруссія», «Шальке», «Вердер». Виходить, що гроші ми платимо, а показати нічого не можемо. Тому прийняли рішення відмовитися від турніру.

Подивимося, що буде у наступному сезоні. Знаю, що в показі Бундесліги зацікавлений канал Eurosport, який володіє пан'європейськими правами. Він частково представлений у кабельних мережах.

Що стосується «Вердера» і Віктора Скрипника, то намагаємося брати інформацію з інформагентств. Зв'язуємося з ним по телефону в рамках програми «Футбол NEWS». Він позитивна людина і легко йде на контакт. Ми уважно стежимо за його успіхами.

Від чемпіонату Франції відмовилися з тих же причин, що і від Бундесліги. Ліга 1 не змогла конкурувати у вечірніх таймслотах з чемпіонатами Іспанії та Італії. Уболівальники, м'яко кажучи, нас не зрозуміють, якщо ми запропонуємо їм поєдинок французьких команд замість «Барселони».

Який чемпіонат дивляться найкраще?

Українська Прем'єр-ліга поза конкурсом. У всьому світі національні ліги дивляться найбільше. На другому місці англійська Прем'єр-ліга. Показники чемпіонату Англії десь навіть ідентичні українському чемпіонату. На третій позиції - іспанська Ла Ліга. Там є такі бренди як «Барселона», «Реал» і «Атлетико». Далі можна було б назвати Бундеслігу.

П'яте місце за італійською Серією А, яка дуже сильно впала в рейтингах. Ми були зацікавлені в тому, щоб Євген Коноплянка перейшов у «Рому». Це б підвищило рейтинги каналів. Українець, який грає в Італії, драйвив би процес перегляду.

«Футбол 1» / «Футбол 2» стали ексклюзивними трансляторами Ліги чемпіонів і Ліги Європи на 2015-2018 рр. Плануєте ділитися субліцензією з іншими каналами?

Ми купували ексклюзивний пакет прав не для того, щоб надалі ділитися субліцензією. «Як не з'їм, то понадкушую» - не про нас. Ми, будучи ексклюзивним мовником даних турнірів в Україні, готові технічно здійснити і провести трансляції максимальної кількості матчів як у Лізі чемпіонів, так і в Лізі Європи. Цей контент є рушійною силою для нашої платної дистрибуції. У нас єдина в Україні модель платних каналів, які монетизуються не за рахунок прямої реклами, а за рахунок платної дистрибуції. Ми розуміємо, що це правильний шлях. Так працює спортивне телебачення в усьому світі.

Пряма реклама - це стаття доходу ефірних і національних каналів. Ми, працюючи тільки в кабельній мережі, не можемо зібрати необхідний обсяг прямої реклами, яка дозволить покрити наші витрати. Наші телеканали поширюються через кабель, супутник і напрямок IPTV, який зараз динамічно розвивається. Так ми накопичуємо доходи, які в майбутньому дозволять нам вийти на самоокупність.

Ви залишили вартість передплати на телеканали на рівні 2014 року. Чому?

Для кабельних операторів встановлена ціна 25 центів в гривневому еквіваленті за два канали на місяць. При цьому, з урахуванням бази абонентів провайдера, застосовується система знижок і ціна може бути зменшена ще на 40%. Виходить зовсім невелика сума. Якщо порівняти з улюбленим напоєм футбольних фанатів, то вартість каналів у місяць становить менше вартості пляшки пива.

З точки зору економічних факторів частина кабельних операторів просить залишити їм ціну в гривні минулого року. Але ми виставляємо ціну у валюті з однієї простої причини: всі наші контракти з УЄФА та іншими національними чемпіонатами - в євро. Ми підписували їх, коли курс був ще 10-12 гривень.

Зараз ми у гривневому еквіваленті цю суму повинні акумулювати і переводити в валюту, щоб заплатити нашим іноземним контрагентам.

Якщо ми будемо робити по-іншому, то наш глядач втратить контент, який він так любить і дивиться. А нас чекає доля спортивних каналів, які завершили своє існування на телевізійному ринку України.

Скільки треба платити глядачеві, щоб канал «вийшов у нуль» або став прибутковим?

Якби не військові дії в нашій країні, ми планували до 2017 року вийти на самоокупність. Зараз же взагалі важко щось планувати. Навіть з точки зору вартості оплати.

Раніше ми говорили про долар за два канали, але тоді він коштував 8 гривень. Людина, яка любить футбол, могла собі це дозволити. Зараз долар коштує більше 20 гривень.

Ситуація дуже складна, але наші пріоритети на 2015 рік - зберегти контент, робочі місця і строго виконувати наші фінансові зобов'язання перед іноземними партнерами.

Як економічна криза вплинула на бюджет каналів?

Нам довелося відмовитися від багатьох ідей: реалізації виїзних студій, нових програм, маркетингових активностей. Пріоритет - це ліцензії і наші фінансові зобов'язання за міжнародними контрактами, які ми повинні виконувати, щоб в країні не відбувалося.

Що стосується інших витрат, то у нас принцип такий, як і у будь-якого іншого каналу або видання в нинішній час: все, без чого структура може прожити, зрізається. У нашому випадку, багато статей витрат були знижені на 30-40%.

Власного виробництва стане менше?

Питання не в тому, що нам затвердили бюджет і його треба освоїти. Нам потрібно провести цей рік так, щоб витратити ще менше, ніж закладено в бюджеті. Власне, в цьому і проявляється ефективність менеджменту. Будь-яка криза корисна з точки зору ефективності команди, яка працює над тим, щоб оптимізувати витрати і при цьому не знижувати якість продукту, який отримує глядач.

Війна знизила інтерес до футболу?

Так. Індикатором для нас був Кубок світу у Бразилії. Цей турнір проходив за межами Європи і без збірної України, як і африканський мундіаль. Якщо подивитися на показники каналів в 2010 році і 2014-м, то виходить, що ми удвічі втратили футбольні рейтинги.

Ще один показник - матчі збірної України у відборі на Євро-2016. Національну команду також стали дивитися менше. Але не тому, що збірна стала не цікавою. Люди зараз більше стежать за політичними новинами, а тим, хто знаходиться в зоні бойових дій, тепер не до футболу взагалі.

В Україні вже давно перестали говорити про єдиний телевізійний пул. Він потрібен?

Якщо говорити про глядача, то для нього великої різниці немає. Головне, що всі матчі йдуть в прямому ефірі.

Для нас, футбольного телебачення, важливо, щоб був єдиний пул. Зараз це напівпродукт з різною графікою, відсутністю затверджених стандартів показу та іншими речами, що не дозволяє українську Прем'єр-лігу сформувати в єдиний продукт і запропонувати його не лише українським, але й іноземним глядачам. А продаж чемпіонату України за кордон може в майбутньому стати вагомою статтею доходу для українських клубів.

Також це популяризація нашого футболу за кордоном. Чим більше іноземних футболістів, тренерів, функціонерів будуть бачити нашу Прем'єр-лігу в міжнародних оглядах, тим краще. Але на сьогоднішній день так політично склалося, що у нас є два пула. Скільки так триватиме, зараз взагалі важко говорити. Ми розуміємо, що подібні рішення ФФУ повинна приймати консолідовано з власниками клубів, для яких футбол сьогодні відійшов на задній план.

Якщо буде єдиний пул, тоді можна зробити повноцінний огляд туру. Зараз він виглядає наступним чином: ми обмінюємося трансляціями з нашими колегами (канал 2+2) і в рамках недільних програм «Футбол LIVE» і «Великий Футбол» показуємо всі фрагменти матчів.

Можлива поява каналу «Футбол 3»?

Ми навіть планували запустити спортивний канал. Але шляхом ринкових досліджень ми дійшли висновку, що це буде не більше, ніж доповнення, яке самостійно існувати не може. Все одно він буде продаватися у зв'язці з футбольними каналами. Тобто, це додаткові витрати, які не несуть у собі великого комерційного сенсу.

Плануєте транслювати нефутбольні змагання, які можуть мати високі рейтинги?

Коли запускали канали, то чітко розуміли, що йдемо в один вид спорту. З іншого боку, Україна за своєю спортивною ментальністю схожа на Іспанію. Жоден вид спорту не зрівняється за затребуваністю і рейтингами з футболом. Для українців футбол - це спорт №1. Можна ще говорити про бокс, але ті поєдинки за участю українських спортсменів, які користуються підвищеним попитом, є епізодичними подіями.

Без чого українець не може жити - це без футболу.

Окрім футболу, цікавитеся ще якимось видом спорту?

Для мене за межами футболу у подіях в інших видах спорту повний вакуум. Мені б тут встигнути вхопити якусь інформацію у перервах між прийняттям бюджету і закупівлею контенту. Для журналістики залишається мінімум часу.

Зараз поєдную дві професії - журналіста і менеджера. На більярд, сауну і гольф не вистачає часу. Але мені гріх скаржитися. У мене є улюблена робота. Ми зробили футбольне телебачення високого рівня. Це відзначають не тільки в Україні, але і в Європі.

В інтерв'ю п'ятирічної давнини ви говорили про мрію купити права на показ англійської Прем'єр-ліги. Про що мрієте зараз?

Щоб в Україні якнайшвидше настав мир і перестали гинути люди. Зараз про це я мрію найбільше. Деякий час тому я б назвав іншу мрію.