Наша пісня гарна й нова, починаєм її знову. Національна команда України грає з топ-збірними в середньому раз на рік і щоразу здоровий спортивний ажіотаж навколо цих поєдинків затуманюється істерією, спричиненою труднощами з придбанням квитків. При цьому компанія «Україна Футбол Інтернешнл», якій право на торгівлю перепустками на матчі збірних делегувала Федерація футболу нашої держави, незмінно від труднощів відсторонюється, зберігаючи образ «білої і пухнастої».
12 жовтня до Києва приїде збірна Іспанії. В офіційному продажу квитків на цю зустріч немає вже давно. Зате буяє пропозиціями інтернет. У мережі «Фейсбук» створені сторінки та спільноти, з яких охочі ледь не щодня отримують інформацію про нові й нові пропозиції з покупки «тікетів». Вказані на «пабліках» і особистих сторінках номери мобільних телефонів – діючі, в чому не важко переконатися кожному бажаючому.
Ледь з’явилася в пресі інформація про те, що іспанська федерація сповістила про неприїзд рідних фанатів, як перекупники відразу відсалютували про наявність у продажу квитків на «виїзні» 46-47 сектори. Щоб дізнатися, як таке можливо, UA-Футбол звернувся до одного з керівників компанії, яка бравурно заявляє про себе з офіційної сторінки – «Бути першим означає бути новатором у всьому, а також впроваджувати та підтримувати високі стандарти, дотримуватися яких - справа честі!»
Розуміючи, що голова правління ПрАТ «УФІ» Володимир Лашкул зараз серйозно зайнятий місцевими виборами, телефоную генеральному директорові компанії Олегові Шкрьобі. Втім, той теж розмовляти не міг і запропонував поспілкуватися через три години. Тож, усвідомлюючи всю нікчемність наших питань у порівнянні з виборчим процесом, все ж звертаюся до пана Лашкула.
- Володимире Григоровичу, маю до вас кілька запитань стосовно реалізації квитків на матч Україна – Іспанія.
- Україна – Ісландія?
- Україна – Іспанія.
- «Україна – Іспанія» - це не до мене.
- Телефонував панові Олегові Шкрьобі. Він сказав, що дуже заклопотаний і відповісти не може. Тому звертаюся до вас.
- Я взагалі в Черкасах і моя відповідальність – це завтрашній матч молодіжних збірних України та Ісландії. По реалізації квитків на цей поєдинок картину вам можу змалювати стовідсоткову, станом на дев’ять годин 30 хвилин 7 жовтня. За матч Україна – Іспанія відповідальний Олег Шкрьоба, перший заступник голови правління УФІ та віце-президент Федерації футболу України. Якщо він зайнятий, то зверніться до Олени Дмитрук, завідувача сектору продажу квитків.
Олена Дмитрук, почувши, що до неї журналіста спрямував безпосередній керівник, виявилася більш говіркою.
- Пані Олено, як сталося, що відразу після звістки про неприїзд іспанських вболівальників квитки на сектори, які мали заповнити гості, з’явилися в руках перекупників і реалізовуються через інтернет?
- Без поняття. Всі квитки, які були заброньовані для іспанців, були передані в каси під реалізацію. Це все, що я знаю. Як сталося, що хтось ці квитки повністю викупив, питайте у тих, хто відповідальний за роботу кас НСК «Олімпійський». Через наш сайт ми цих перепусток не реалізовували. Зрозумійте, що уникнути перекупників повністю майже неможливо. Вони ж можуть замовити квитки у нас на сайті? Так, по чотири на один паспорт, але ми ж не знаємо, скільки людей одночасно задіяні. Ні в кого на чолі не написано, що він перекупник. У касах також більше чотирьох квитків на руки продавати заборонено, але там існують ширші можливості це правило обійти. Можна стати кілька разів у чергу, запросити кількох друзів тощо. Ми робимо, що можемо. Тому більша частина квитків була продана через сайт.
Минає три години й телефоную Олегові Шкрьобі. З його відповідей відчувалося, що зі змістом попередньої розмови з пані Дмитрук він був ознайомлений.
- Пане Олеже, існують реальні механізми боротьби з перекупниками? У соцмережах є їхні номери телефонів, контактні особи призначають особисті зустрічі, щоб здійснити акт «купівлі-продажу»…
- З правоохоронними органами ми співпрацюємо постійно. З цього приводу відбулося вже чимало нарад і балачок. З того часу приймалися рішення, працівники органів МВС затримували відповідних осіб, їм виносилися судові рішення. Люди платили адміністративний штраф.
- Вам не здається дивним, що через соцмережі реалізуються квитки на цілі сектори, що приймаються колективні заявки?
- Яким чином я можу відповідати за людей, які спілкуються в «Фейсбуці»? Думати й припускати можемо що завгодно, але підозрювати людей не можемо. Це компетенція органів внутрішніх справ. Я не можу виключати, що люди, які купили квитки через офіційний сайт «УФІ», можуть їх із якихось міркувань перепродати. Хоча внутрішніми правилами компанії це заборонено. На кожному квитку є нагадування, що перепродажу вони не підлягають. Та, на жаль, законодавча база цей процес досконало не врегульовує.
- Які закони потрібні, щоб процес був врегульований? Купівля квитків за паспортами?
- Схожа практика існує в багатьох країнах світу. Але й у цих державах немає законодавства, яке б забороняло куплені за паспортами квитки перепродувати. За великим рахунком, купівля квитків за паспортами вводилася для того, щоб у разі виникнення критичної ситуації була можливість віднайти правопорушника. Якими мають бути закони, з допомогою яких можна зупинити спекуляцію квитками, сказати складно. З точки зору громадського законодавства терміну «спекуляція», якщо я не помиляюся, не існує. Ті судові рішення, про які я згадував на початку розмови, були винесені за торгівлю в невстановлених законом місцях, але не за перепродаж.
Що ж, з цих висловлювань випливає, що компанія «Україна Футбол Інтернешнл» вкотре публічно вмиває руки, розписуючись у власній неспроможності боротися з одним із найбільших лих футболу на теренах колишнього СРСР. Виходить, сподівання, що це явище буде подолане, залишається на фанатів, котрі ведуть боротьбу з «баригами» їм відомими методами?
Іван Вербицький
Переходь за посиланням та донать нашим захисникам!