У середньому це по $125-130 млн кожному з клубів АПЛ, які також укладають свої спонсорські контракти, продають квитки на стадіони та рекламні площі, а ще отримують призові за участь в інших турнірах.
Ось звідки беруться бюджети «МЮ», «МанСіті», «Челсі» чи «Арсеналу» величиною в $450-500 млн на рік, а у «Лестера», «Сток Сіті» або «Борнмута» на рівні в $125-200 млн.
А на що реально можуть претендувати наші клуби?
Аби краще уявити собі платоспроможність економік Великобританії і України, досить поглянути на ряд красномовних цифр.
Отже, якщо потенціал економічно активного населення двох країн в цілому співставний: 31 млн і 20,1 млн, то базові статистичні показники їхніх економік не підлягають ніякому порівнянню.
Ось вони:
Річні витрати держбюджетів: $1106 млрд проти $69 млрд. - в 16 разів менше...
Річний ВВП на душу населення: $44118 проти $2109 - у 21 разів менше...
Річний обсяг рекламного ринку: $ 24,5 млрд проти $0,397 млрд - в 62 рази менше!
Застосувавши елементарну логіку та розділивши бюджети найбагатших клубів АПЛ на 20 - коефіцієнт відставання України від Великобританії, отримуємо щось на рівні $20-25 млн. Таким може бути максимально виправданий з економічної точки зору річний бюджет «Динамо» чи «Шахтаря». Що насправді досяжно для обох, враховуючи виплати УЄФА. У такому випадку наші середнячки повинні укладатися в$ 5-10 млн, а то й ще скромніше.
І ще така цифра. Англійській АПЛ вдається заробляти на TV суму, що досягає 10% обсягу річного британського ринку реклами! Я гадаю, не тільки завдяки наявності єдиного пулу...
Ігор ЛІННИК
Переходь за посиланням та донать нашим захисникам!