— Володимире Братиславовичу, 6 квітня відбудуться вибори президента УПЛ. На цій посаді ви провели два роки. Як би підсумувала цей період вашої роботи?
— Це були цікаві й плідні два роки роботи. Ні для кого не секрет, що нам довелося працювати в нелегкий економічний час для нашої країни й попри це, я усвідомлював і обсяг роботи, який ляже на мої плечі й відповідальність. Труднощів я не боявся ніколи, тож прийняв цей виклик.
Головним принципом у моїй роботі була відкритість. Я майже завжди був доступним для всіх клубів і з перших днів намагався побудувати довірчі взаємини з клубами і партнерами УПЛ.
За час нашої роботи я вважаю нам вдалося повністю змінити обличчя Ліги та розуміння, чим вона повинна займатись. Своїм завданням я бачив перебудувати роботу таким чином, аби Ліга стала самоокупною, і заробляла гроші для клубів. У цьому напрямку робота велася щодня.
Приємно відзначити, що з нового сезону нам вдалося залучити зовнішні кошти від спонсорів та партнерів, які не пов'язані ж жодним із клубів чи його керівництвом, що дало поштовх і додаткову зацікавленість у футболі.
Ще на матчі за Суперкубок України розпочали співпрацю з «Фокстротом» та спортивною мережею Sport Life, а автомобільним партнером УПЛ стала Škoda.
Нам докорінно вдалося змінити концепцію проведення матчу за Суперкубок України, підготовка до якого розпочиналася за півроку. Футбольний матч ми перетворили на справжнє шоу із заходами комерційного, соціального та комунікаційного спрямування. Футбол — уже давно не просто спортивна гра, це шоу. Тому керуючись цим, УПЛ «розширила» власне футбольний матч до рівня потужного заходу, який тривав майже тиждень і включав у себе різноманітні заходи як от міжнародний Форум із обміну футбольним досвідом, шоу-програми, легкоатлетичний пробіг, прогресивну форму продажу квитків, рекламу, а кульмінацією цього шоу мав стати власне футбольний матч. Гадаю цей проект нам сповна вдалося реалізувати.
Аби переймати досвід передових європейських ліг, ми запрошували із семінарами керівників топ-європейських ліг. Відтак за цей час нам вдалося організувати зустрічі українським клубам із представниками польської Екстракласи, Французької Ліги 1 та іспанської Ла Ліги. Проблеми, які порушувалися на цих семінарах дуже схожі з тими, які нині переживає український футболу, а тому отриманий досвід та поради колег з Європи важко переоцінити.
На семінарі із керівництвом польської Екстракласи в Києві, важливо було почути думку й цінний досвід сусідів, адже футбол у них мав ті ж проблеми, що й у нас. Та попри це Екстракласа за стислий термін змогла стати фінансово успішною організацією після об’єднання медійних прав.
Особливо хотів би акцентувати увагу на зустрічі з іспанцями в столиці. У Ла Лізі клуби також довго не могли домовитися щодо централізованого продажу медіа прав. А коли ж порозуміння було досягнуто, свої статки їм вдалося подвоїти і вирішити всі свої проблеми. Президент Ла Ліги Хав’єр Тебас особливо акцентував увагу на тому, що по суті лишилося ще дві країни в Європі, де не працює централізація медіа-прав — Португалія і Кіпр. Якщо майже вся Європа пішла цим шляхом, висновок, здається, очевидний куди нам потрібно рухатися.
— Вас, до речі, багато критикували за те, що ви так і не змогли централізувати медіа-права…
— Уже не раз говорив, що не очікував, що створення єдиного телевізійного пулу може стати великою проблемо. Тому після кількох спроб, ми й почали запрошувати керівників топ-європейських ліг, про що говорив вище, аби ті на власному прикладі поділилися досвідом та донести нашим клубам важливість ухвалення цього рішення. Тому й сьогодні не полишаю надій і спроб досягти об’єднання медіа-прав, адже як засвідчує європейський досвід, аби досягти успіху, інший шляхів не існує.
Те, що в нашій державі потрібно централізувати медійні права, вже мабуть ні в кого не викликає сумнівів. Лише вдумайтесь, я не раз на цьому наголошував увагу: Україна перебуває на останніх позиціях серед Європейських ліг по грошах, які футбольні клуби заробляють на реалізації медіа-прав. Навіть попри те, що вітчизняний футбол переживає далеко не найкращі часи, об’єднання телевізійних прав не лише ще більше згуртує клуби, але й дозволить суттєво збільшити їх прибутки.
Попри те, що не вдалося централізувати медіа-права, Українська Прем’єр-Ліга змогла реалізувати медіа права на міжнародному ринку тих клубів, які повірили в нас і ті ФК залишилися задоволені співпрацею.
— Яким ви бачите подальший розвиток Ліги? В якому напрямку вона повинна рухатися?
— Я вірив і вірю в успішне майбутнє Української Прем’єр-Ліги, інакше два роки тому не балотувався б на пост керівника ліги. Моєю командою була виконана велика робота. Ні для кого не секрет, що ми використовуємо міжнародний досвід у своїй роботі й намагаємося адаптувати його в реаліях українського футболу. Ми, окрім того, що запрошуємо топ-менеджерів європейських ліг для семінарів, регулярно перебуваємо з ними на зв’язку й ті проекти, ідеї та задуми, які себе якнайкраще зарекомендували в провідних чемпіонатах, намагаємося поступово впроваджувати й в УПЛ. Працювати ще звісно є над чим. Ліга має отримати нове віяння і нове дихання…
— Володимире Братиславовичу, в пресі нині активно обговорюються вашу відмову брати участь у виборах президента УПЛ. Чому ухвалили рішення не балотуватися на черговий термін?
— Так, на вибори я не йду. Я дуже вдячний своїй команді за роботу й впевнений, вони залишаться й при новому керівнику виконувати свої професійні обов’язки в не найкращі часи для нашого футболу. Також готовий заявити, що всіляко сприятиму й допомагати новому очільнику ліги. Буду радий залишатися завжди поруч із президентом і в будь-який момент підставити плече допомоги.
Сам же залишуся працювати в українському футболі, а також зосереджуся на роботі в УЄФА, яка пов’язана з питаннями безпеки та інфраструктури стадіонів.
Переходь за посиланням та донать нашим захисникам!