«Українці мали в сто разів більше задоволення»: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві

Футбол України 2 Червня, 20:26 1786
«Українці мали в сто разів більше задоволення»: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві | 19-27
За тиждень після проведення фіналу Ліги чемпіонів у Києві намагаємося з'ясовувати феномен групи Kyiv FREE couch for football fans 26/05/18.

Завдяки їй понад тисяча іноземних фанів, які вжахнулися від шалених цін на житло у Києві, змогла знайти комфортний прихисток у доброзичливих киян і жителів передмість.

Вже спливли дні після від'їзду більшості гостей, а на стіні групи продовжують з'являтися дописи від вдячних іноземців. На зміну постам подяки прийшли відеоогляди перебування у Києві, які супроводжуються захопленням і приємними спогадами, є доволі милими і працюють на позитивний імідж України.

«НІКОЛИ НЕ БУДЕШ САМОТНІМ»

Гасло «Ти ніколи не будеш самотнім» явно влучило в серця як українців, так й іноземців. (Оскільки група є закритою, ми публікуємо не посилання, а скріни повідомлень).

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 01

«Ти ніколи не йтимеш один. Хороше гасло для цієї групи».

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 02

«Мій друг прокинувся з таким тату, хтось знає, що це означає?»:


Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 03

У коментарях гості писали, що така ініціатива українців є найкращим, що сталося в «еру Фейсбуку». А пости вдячності просто зашкалювали позитивними враженнями і щирим здивуванням – від гостинності, щедро накритих столів, детальних екскурсій від незнайомих киян і загалом від цілком європейського міста.

«Вдома після 5 неймовірних днів у Києві! Я прибув побачити, як моя команда здобуде вічну славу. Хоча Ліверпуль програв, я повертаюся з незабутніми спогадами, нові друзі та досвід неочікуваних культурних принад...», - написав прихильник «Ліверпуля», публікуючи на знак вдячності відео про перебування у Києві.

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 04

«Мільйон подяк людям, які створили цю групу. Адмінам і членам, які підтримують її... Ми покидаємо це заворожуюче місто з масою спогадів і неймовірних моментів...»:

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 05

Відео з оглядового колеса на Контрактовій площі:

«Дякую за вашу неймовірну гостинність, любов і турботу протягом нашого перебування у Києві. Ви чудовий народ, показали фанатам з усього світу, що згуртованість і мир у світі - це все».

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 06

Звісно, подібні турніри роблять внесок у впізнаваність національних брендів. І справа не лише в офіційних символах. Котлета по-київськи і побутові культурні маркери, пов'язані з Україною, тепер не порожній звук для тих, хто відвідав фінал: «Нарешті прибув додому й подався до супермаркета пошукати щось на вечерю. Вже сумую?».

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 07

«Вчора зустрів двох дівчат на вулиці, вони провели мені тригодинний тур містом. Дійсно неперевершено! Я не записав їхніх імен, але якщо ви в цій групі, дякую вам!».

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 08

Засновник і один з адміністраторів групи Віктор Килимар розповідає, як все почалося:

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 09

«Історія дуже проста. Ми з моїм рідним братом дивилися півфінал. Вже наприкінці, коли стало зрозуміло, що до Києва приїдуть вболівальники «Ліверпуля», ми вирішили подивитися, які ціни на житло тут. Подумали, а що як саме у цей момент в Англії якісь два брати бронюють собі житло. Те, що ми побачили, нас шокувало. Пропозицій було мало, ціни – надзвичайно високі, а головне запропоновані умови були дикими. Тоді ми подумали, що треба щось робити, обмовилися, що варто згуртувати людей, які готові прийняти у себе вболівальників. Того вечора ми конкретних кроків не робили, але наступними днями почали з'являтися пропозиції, які переходили всі межі адекватності. Наприклад, пропонували фанатам орендувати за кілька сотень євро дантистське крісло або місце у вбитому радянському піонерському таборі. Це був сором! Тому ми вдвох з братом створили цю групу».

Спершу ініціатори розповідали про групу своїм знайомим, спонукаючи їх приймати гостей. Так з'явилися кілька перших оголошень. Потім написали на форум вболівальників. Після виходу сюжетів про групу у медіа вона набула популярності серед українців і тому пропозицій житла значно побільшало. Повідомлення ж від іноземних фанатів почали сипатися після того, коли допис про українську ініціативу з'явився на сторінці фан-клубу «Ліверпуля» у Twitter. У Віктора брали інтерв'ю британські ЗМІ, зокрема радіо Ліверпуля. Далі інформація поширювалася в інших країнах – Бразилії, Швейцарії, Індонезії, Австралії, Іспанії.

Кожне наступне повідомлення притягувало у групу все більше людей. За перші три дні група об'єднувала вже тисячу осіб. Нині налічує майже 9 тисяч. На період фіналу було майже 10 тисяч людей - 50 на 50 іноземців та українців. Адміністратори стверджують, що кількість іноземних фанатів, які завдяки групі знайшли у Києві житло, перевалила за тисячу. Наскільки далі тисячі – не відомо, оскільки часом фанати їхали цілими компаніями. Після того, як люди знаходили одне одного, вони найчастіше видаляли своє повідомлення для того, щоб не збивати з пантелику інших людей.

З іншого боку, деякі кияни з прикрістю зазначили, що їхні гості так і не приїхали: «Правда у некоторых был облом, к сожалению, у меня тоже, не приехали! Хотя могли и отписаться, я бы взял других!» (Вячеслав Ткаченко).

«В усіх інтерв'ю іноземні журналісти розпитували мене, навіщо це українцям. Загальновідомо, що коли відбувається такого рівня подія, то люди в першу чергу думають про те, як їм заробити. Тому такий акт доброї волі дуже здивував людей за кордоном», - пояснив Віктор.

ПРИЧИНА УСПІХУ

Отже, як буквально за кілька днів звичайна ініціатива у Фейсбуку дуже позитивно спрацювала на імідж держави. Ініціатива братів Килимарів не була єдиною у своєму роді, але виявилася найдієвішою. Віктор пояснює, чому.

- Чітка процедура пошуку. Іноземні фани й кияни мали внести реєстраційні дані: скільки людей і за яких умов вони готові прийняти. «Окрім усього ми правильно зробили, що група була закритою. При реєстрації необхідно було вписати мотивацію долучення до групи. Це відсікло ботів і спамерів».

- Група англійською мовою. «Наша ініціатива насправді не перша. Нам дорікали цим навіть – мовляв, були й інші. Зокрема, була створена подія, але російською мовою, і так само був російський хештег. Тому вона не мала шансів на успіх, тому що російська не є мовою міжнародного спілкування».

- Використання всіх можливостей соцмереж і створення саме групи, що діє на постійній основі, а не події.

За час існування група стала майданчиком для координації Так, фанати домовлялися про зустрічі:

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 10

Група навіть діяла як служба допомоги. Ось застереження не купувати сім-карту втридорога в аеропорту:

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 11

Рекомендації почали надходити ще задовго до фіналу. До прикладу, фанат прибув до Києва ще 23 травня:

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 12

Питали поради щодо часу прибуття на летовище:

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 13

Тут просять допомогти у пошуку загубленого прапора:

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 14

Ті, хто приймали гостей, у своїй привітності йшли до кінця. Кияни не лише зустрічали фанатів у пунктах приїзду, але й організовували зворотний трафік. Навіть виникла ілюзія, що українці координували свої дії щодо трансферів з/до аеропортів.


Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 15

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 16

«Ви показали все довкола, зустріли нас з аеропорту, готували для нас, навіть дали ключі від квартири, і так далі. Доброта українського народу до фанатів є просто неймовірною, та й місто є чудовим»:

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 17

Вочевидь таке враження виникло через масовість такого явища.

«За годину виїжджаю в Бориспіль, маю три вільних місця. Якщо хтось потребує трансефру, буду радий підкинути. Звісно, абсолютно безкоштовно».

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 18

Цю думку Віктор розвіяв, вказавши, що пишається організованістю українців:

«Група абсолютно децентралізована. Лунали пропозиції створити чат для українців для більшої взаємодії. Але ми прагнули в першу чергу встановити зв'зок між фанатом і вболівальником. Так, нам дякують за створення групи, але, в першу чергу, це самоорганізація людей. Ми лише створили правильний майданчик для комунікації».

Члени ініціативи висловлюють пропозиції щоб група була активною і надалі та працювала свого роду як коучсерфінг, при чому, в обидві сторони:

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 19


Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 20

«Ми думаємо про це. Коучсерфінг – крутий сервіс, яким і я колись користувався, а можливо ще скористаюся, - пояснює Віктор. - Однак наша група – все-таки явище іншого роду, тому що прив'язане до великої події. Якби ми просто створили групу без прив'язки до 2018, долучилося б максимум 100 людей. І потрібно було б докласти надзусиль для того, щоб групу наповнити.

Окрім того, на фінал приїздили дійсно круті й цікаві люди. Питання навіть не в тому, що вони не бідні. Просто людина не з середнього класу попросту не поїхала б. І в цьому була реальна можливість класним людям поспілкуватися з іншими класними людьми – тому що не класна людина не прийме безоплатно. Тобто, є багато збігів, які було б складно запланувати за інших умов».

Хто більше виграв від мимовільного коучсерфінгу – українці чи фанати з усього світу – ще питання. Як неодноразово зазначали члени групи, це більше було потрібно самим українцям.

Українці мали в сто разів більше задоволення: Як ініціатива двох братів дозволила тисячі фанатів знайти безплатне житло у Києві 21

Ольга Скороход