Трансфери та чутки – це невід'ємна складова світу футболу, яка має мало стосунку до самої гри. У ній є свої культові герої, наприклад, Фабріціо Романо, який має десятки мільйонів підписників у своїх соціальних мережах.
Романо відомий своїм виразом «Here we go», який позначає майбутній трансфер якогось футболіста як факт, що відбувся. Джерелами інформації для Романо найчастіше виступають футбольні агенти і посередники, що італієць не приховує. Розкручування персони футболіста в соцмережах Романо може сприятливо позначитися на його вартості і принести агенту додаткову вигоду. Але чи є інформація єдиною оплатою послуг Романо?
Tipsbladet вказує, що ні. Матеріал про Романо з'явився в цьому данському виданні через історію з 18-річним вінгером «Копенгагена» Руні Барджі. У середу Романо написав у твіттері, що талановитий футболіст, який відзначився голом у ворота «Манчестер Юнайтед» у ЛЧ, втратив місце в основі «Копенгагена» через те, що не хоче продовжувати свій контракт із клубом.
У «Копенгагені» спростували цю інформацію, а оглядач Tipsbladet Троель Тогерсен пише, що вона може слугувати прикладом у тому, як агенти за допомогою Романо чинять тиск на клуби.
«Я знаю, що Фабріціо Романо багато хто ідозилює. Але я також знаю, що він часто виконує доручення агентів і отримує від них інформацію. У нас є документи, які демонструють, як компанія, що представляє послуги Романо, контактує з данськими і не тільки клубами і пропонує їм купити розголос. Клуби можуть заплатити копійки і Романо напише щось про клуб або футболіста своїм 20 мільйонам підписників у мережі X (твіттер) і 27 мільйонам в інстаграмі. Це говорить багато про що, що компанія, яка представляє послуги Романо, намагається налагодити відносини з клубами. До того, що пише Романо, потрібно ставитися із застереженням, тому що він це може робити з комерційними мотивами. Це не журналістика, це бізнес», – підсумував Тогерсен.
Tipsbladet звернувся по коментар до самого Романа, але не отримав його.
Про пропозиції та розцінки компанії за Романо розповіло норвезьке видання idrettspolitikk.
Як розповідає Меран Амундсен-Ансарі, колишній маркетинговий директор норвезького клубу «Волеренги», у 2022 році він отримав листа з пропозицією поширити чутки про футболістів «Волеренги» на платформах Романо.
«Привітання» від Романо коштувало близько 200 доларів.
Один пост у соціальних мережах – 1100 доларів.
Одне відео – 6000 доларів.
Як пише idrettspolitikk, повідомлення з такими пропозиціями отримували низка норвезьких і данських клубів.
Формально їм пише не сам Фабріціо Романо, а компанія під назвою Memmo, яка пропонує «прямий доступ до телефону» інсайдера.
Idrettspolitikk звернулася по коментар до Романо і Memmo, але не отримала відповіді.
За словами Мерана Амундсена-Ансарі, він не скористався цією послугою.
«Нам це було нерелевантно. Я працюю сім років на топ-рівні футболу, я отримував багато дивних листів, але ніколи нічого подібного. За ідеєю, це має бути один із найвідоміших футбольних «журналістів». Це абсолютно несерйозно, і я пам'ятаю, що після цієї історії я перестав стежити за ним у соціальних мережах», – сказав Амундсен-Ансарі.