«Від самого початку обговорення концепції єдиного телепулу наш клуб виступав за цю ідею. Ми очікували побачити чітку картину щодо трансляцій з цифрами, викладками, вартістю продакшну, джерелами монетизації тощо. На виході ж вийшло, що конструктивних і конкретних напрацювань немає.
Бізнес-модель єдиного телепулу – не є зрозумілою. Неясно, яким чином клуби планують заробляти на продажі прав на телетрансляції. Це ж одне з основних джерел наповнення бюджету клубів у всьому світі. Щобільше, немає розуміння, як вийти з ситуації, коли три клуби – СК Дніпро-1, Зоря і Динамо – вже зараз чітко оголосили позицію, що за будь-яких обставин залишаться з групою телеканалів 1+1, де мають чинні контракти.
Нам було презентовано проект, за яким клуби своїми силами формують бюджет, з якого потім оплачується продакшн трансляцій. А от яким чином покривати ці витрати, виходити в плюс – цього уже ніхто пояснити не може. Та ж сама історія і з часовими рамками: «Окей, перший рік ви інвестуєте стількио, через рік-два гарантовано забираєте стільки» – цього ж немає. Нам кажуть: «Можливо, комусь продамо, можливо, через рік, можливо, через два». Тобто фактично, клубам пропонують оплатити продакшн трансляцій власним коштом. В нас хочуть забрати:
а) надходження від реалізації беттінгових прав, які розподіляються між всіма клубами УПЛ;
б) надходження від генерального партнера УПЛ компанії VBET, які також мають бути розподілені між усіма учасниками;
в) надходження від міжнародних організацій, цільовим призначенням яких є саме клуби.
Далі скласти ці кошти в один казан і скерувати його на продакшн під виглядом благої ідеї підтримки єдиного телепулу. Нас запевняють, що ці надходження є доходами від реалізації прав на телетрансляції, а це вже, вибачте, трохи дивакувата математика. Зазначені надходження апріорі належать клубу, вони закладені в наш бюджет. Чому хтось вирішує за наш клуб куди скеровувати дані кошти?
Відсутня також чітка бухгалтерія, обгрунтування, чому закладена вартість організації однієї трансляції коштує саме стільки. Ми ж теж робимо свої дослідження, спілкуємося з людьми, і виходимо на умовну цифру 10, в той час як нам пропонують робити те ж саме за умовну цифру 25.
Є купа нюансів і питань технічного характеру, на які мають дати відповідь фахівці. Чи потрібні нам трансляції на 10+ камер? Скільки стадіонів УПЛ інфраструктурно потягнуть організацію такої трансляції? Чи потрібна картинка в умовній якості 4К, якщо на задньому плані порожні трибуни та обшарпані бігові доріжки? Люди дивляться відео в смартфонах, світ змінюється. Давайте знайдемо баланс, зробимо співвідношення ціна-якість, але відштовхніться від реалій, зніміть рожеві окуляри. Сядьте, подумайте, запропонуйте. Це хіба складно?
Ми готові шукати консенсус, готові до компромісів, готові розглядати будь-які комерційно привабливі варіанти єдиного телепулу, але наразі вони просто відсутні. Відсутня логіка і відсутня бізнес-модель. З таким же успіхом ми можемо продовжувати співпрацю з тією ж Setanta по старій схемі або робити свій продакшн, транслювати матчі на нашому клубному каналі VeresTV у YouTube, шукаючи механізми і можливості компенсації вартості цих трансляцій самостійно, без участі УПЛ і щорічних мантр про те, як все буде добре з єдиним телепулом», – цитує Коваля офіційний сайт Вереса.
Переходь за посиланням та донать нашим захисникам!