«Динамо» - найпопулярніший клуб в Україні. Лише на папері?

Динамо Київ 8 Грудня, 09:07 2257
«Динамо» - найпопулярніший клуб в Україні. Лише на папері?
Що таке бути справжнім вболівальником? Фанатом?

Для когось – це підтримка улюбленої команди у будь-які часи, будь-де, у будь-якому місті країни, Європи, світу. Для декого – лише уподобання, яке не відіграє важливого значення у житті. Виграли? Добре. Програли? Та, ледарі, грати не вміють.

За даними соціальних опитувань, київське «Динамо» найпопулярніший клуб в Україні. За столичний клуб вболівають 41,7% футбольних вболівальників нашої країни (Дані КМИС за 2013 рік – Авт.).

У часи, коли настала трофейна «засуха», кияни малу справжню армію вболівальників, на стадіон ходили люди. А як прийшли титули…

Наднетипова ситуація склалась для столичного клубу, адже, як правило, люди хочуть дивитись на гру чемпіона не з екранів телевізорів, а наживо, на стадіоні. Але статистика – дуже вперта річ і дивлячись на неї можна з впевненістю сказати – українським вболівальникам важлива не гра своєї команда, а суперник, який приїжджає. І чим гучніше його ім’я, бажано європейське чи світове, тим більше людей збереться у цей вечір на стадіоні.

Цього сезону київське «Динамо» провело вдома 14 ігор, з урахуванням виїзних матчів проти «Олімпіка», «Оболонь-Бровар» та запорізького «Металургу».

1 місце за відвідуваністю: «Динамо» - «Челсі» - 60 291 глядачів (Топ-1 у 3 турі ЛЧ);

2 місце за відвідуваністю: «Динамо» - «Порту» - 52 369 глядачів;

3 місце за відвідуваністю: «Динамо» - «Шахтар» - 32 794 глядачів (Топ-1 у цьогорічній ЛПМ).

Середня відвідуваність домашніх ігор та «виїзних» склала 16 994 глядачів.

Що стосується відвідування матчів чемпіонату України, то в середньому на ігри чемпіона країни ходив 12 601 вболівальник.

Найбільш відвідуваними матчами, окрім матчу проти «Шахтаря», стали матчі проти «Карпат» (5 тур ЛПМ, 17 476 глядачів), «Олександрії» (7 тур ЛПМ, 10 437 глядачів ), «Говерли» (9 тур ЛПМ, 10 618 глядачів) та харківського «Металіста» (13 тур ЛПМ, 10 976 глядачів).

На жаль, усі клуби Ліги-Парі Матч відчули на собі зниження вболівальницької активності. Так, наразі непрості часи, війна. Але вона почалась не вчора, а вже майже 2 роки тому, і навіть у найскладніші часи люди ходили на стадіони країни, а у 2015 році – дуже сильний регрес. Виникає питання – «Чому?». В першу чергу це питання повинні поставити собі функціонери українського футболу, вболівальники.

Так, побачити зірок європейського/світового рівня всі бажають, а підтримати свою команду? Багатогодинні черги за омріяним квиточком на матчі проти «Порту» та «Челсі», бурхлива реакція в інтернеті на дискваліфікацію «Олімпійського» на матч проти «Маккабі», який може вивести «Динамо» у 1/8 фіналу ЛЧ вперше за 16 років. А якби він нічого не вирішував? Якби «Динамо» втратило шанси на вихід у наступний раунд Ліги чемпіонів і УЄФА не дискваліфікували стадіон, скільки б глядачів прийшло? Багато? Повний стадіон? Дуже сумніваюсь.

Ця ситуація, яка склалась навколо українського футболу, ситуації з глядачами, в першу чергу з «Динамо», показала, що у киян, як і у решти українських клубів, є вірні вболівальники, які будуть з командою у будь-які часи, як би не було важко. А є й такі, хто любить поговорити лише у себе вдома на дивані, а не піти на стадіон. І другої категорії, на жаль, більше.

Олександр Ушаков