Сергій Макаров: «Збільшення відвідуваності матчів є одним із стратегічних пріоритетів ПФЛ»

Футбол України 27 Квітня, 21:58 819
Сергій Макаров: «Збільшення відвідуваності матчів є одним із стратегічних пріоритетів ПФЛ» | 19-27
Президент ПФЛ Сергій Макаров розповів про початок роботи на посаді президента ПФЛ, суттєве зменшення внеску та Закон про боротьбу зі спортивною корупцією.

- У травні ми святкуватимемо 20-річний ювілей, - зазначив Сергій Дмитрович. - Наша Ліга серед спортивних організацій має найбільшу історію.

Початок роботи

- У червні 2014-го мене було обрано президентом ПФЛ. Той рік був досить складним, довелося ухвалювати низку термінових рішень, щоб утриматися на плаву. Перш за все мали визначитися з форматом змагань. Через низку всім відомих проблем в країні у Другій лізі в нас було лише 10 клубів, і подекуди звучали заклики об’єднати обидві ліги в одну. Буквально з коліс довелося перелаштовуватися: оптимізувати штатний розклад, навчитися економити. Перший місяць роботи для мене був найважчим.

Особливий підхід

- Добре, що ми зуміли знайти аргументи і зберегли обидві ліги, які є важливими складовими у піраміді вітчизняного футболу. Кожна ліга має власну специфіку і виконує свою роль. Перша ліга є важливою в спортивному плані, вона передує елітним змаганням. А от Друга є своєрідним містком між аматорським та професіональним футболом. І зараз розуміємо, що зробили все правильно, адже ми розвиваємося, кількість клубів збільшується і зараз так питання вже не стоїть.

Стратегія розвитку

Ми прийшли до того, що вже час дивитися у майбутнє. В нашій ситуації, коли криза ще відчувається, існує певне обмеження ресурсів, ми розробили перспективний план наших дій, в якому напрямкові необхідно рухатися. Щоб грамотно використовувати ресурси, які маємо, треба було визначити вектор руху. Перш за все проаналізували, де зараз знаходимося, де хочемо опинитися, і що потрібно для цього робити. Радою ліг було затверджено стратегію розвитку ПФЛ до 2020 року, і вже зараз ми впроваджуємо її в життя. Це частина нашої реформи.

Нашим величезним ресурсом є вболівальники, які вимагають щоденної роботи безпосередньо на трибунах стадіонів і в інформаційному просторі. Збільшення відвідуваності матчів є одним із стратегічних пріоритетів ПФЛ. Ми працюємо над ідеєю впровадження гнучкої системи онлайн-продажу квитків: це дозволить покрити і організаційні витрати, і стати міцною основою об`єднаної FRM-системи ліги.

Органи управління

- Нам необхідно було перелаштовуватися швидко, змінювати систему управління. Одним із таких рішень стало створення Ради ліг ПФЛ. Попередній орган управління – Центральна рада – не включала в себе всіх представників клубів, право голосу мали також і віце-президенти Ліги, а це говорило про нерівність – хтось не мав права голосу взагалі, а хтось – за рахунок віце-президентів мав їх кілька.

Ми цю ситуацію виправили: зараз Рада ліг включає всі клуби і кожен має рівну можливість управляти Лігою.

Фінансування

- Так, раніше виникали питання проблеми з заявковими внесками. На сьогодні їх немає, адже нам вдалося зменшити приблизно на 60% внесок на участь у змаганнях завдяки спільному рішенню з ФФУ. Нове керівництво почуло нас, пішло нам назустріч і взяло на себе сплату за арбітраж наших змагань. Чесно кажучи, ми вже забули, що таке заборгованості клубів.

Членство в ПФЛ

- Клуб, який має амбіції отримати статус професіонального, повинен пройти обов’язкову процедуру атестації. Вона стартує восени, а її підсумки оголошуються наприкінці березня. Кожен клуб, котрий має власну історію, досвід виступів у аматорських змаганнях на Всеукраїнському рівні, може спробувати свої сили серед професіональних команд. Але тільки за умови отримання атестату.

Футбольна амністія

- Ми виступили з офіційною позицієюна сайті ПФЛ щодо гравців, які брали участь у футбольних матчах на окупованих територіях. Виступаємо за футбольну амністію. При цьому розуміємо, що це має бути індивідуальний підхід до кожного такого випадку. Перш за все такий гравець має зробити офіційну заяву щодо своєї позиції, а також має бути проведено ретельне розслідування його участі у подіях на Сході країни.

Маркетинг у ПФЛ

- Єдине, чого нам зараз не вистачає – привабливого продукту у красивій обгортці. Тому вже зараз ми звертаємося до клубів з проханням віддати частину своїх прав до Ліги. Якщо нам вдасться створити єдиний комерційний та телевізійний пул, то нам буде набагато простіше створити продукт, орієнтований на свого споживача. У нас уже є низка потенційних спонсорів, які зацікавлені вкладати кошти у якісний футбольний продукт. Орієнтований на людину, яка любить футбол і живе ним. Для нас важливо вийти на телеекрани, ми зараз працюємо над цим.

Закон про боротьбу з корупцією в спорті

- Ми вдячні президенту ФФУ, народному депутату України Андрію Павелку, який як ніхто розуміє загрозу вітчизняному футболу від договірних матчів. Він дуже швидко включився до цієї роботи, і завдяки його зусиллям Закон про запобігання проявам корупції було втілено в життя і підписано Президентом України. Сподіваємося, з його прийняттям нам стане легше. На жаль, це негативне явище має характер епідемії. Зараз ми сподіваємося, що сам факт прийняття Закону має зупинити таких «ділків» від футболу. Ми з боку Адміністрації ПФЛ робимо все для попередження подібних випадків.